//
کدخبر: ۱۵۵۷۷۵ //

مالکی بار دیگر خواستار حل بحران بحرین از راه گفت وگو شد

'نوری مالکی' از رهبران برجسته عراق در واکنش به اعتراض منامه، بار دیگر خواستار حل بحران این کشور از طریق گفت وگو و شیوه های دموکراتیک شد.

مالکی بار دیگر خواستار حل بحران بحرین از راه گفت وگو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 افشاگری چند روز پیش دبیرکل حزب الدعوه عراق در مورد جنایات آل خلیفه در بحرین، خشم حاکمان این شیخ نشین را برانگیخت و سبب شد کاردار عراق به وزارت امور خارجه بحرین فراخوانده و به سخنان مالکی بعنوان دخالت در امور داخلی این کشور اعتراض شود.

مالکی روز شنبه گذشته در همایش شهروندان بحرینی مقیم عراق درباره راه حل سیاسی برای بحران کشور طی سخنانی، بکارگیری فرقه فداییان صدام و بعثی ها از سوی آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعمال خشونت، تبعیض و طرد علیه شیعیان را یادآور شده بود.

نوری مالکی امروز چهارشنبه در واکنش به این امر با انتشار یک توییت گفت که بر خلاف دیگران که در امور عراق مداخله می کنند، ما هرگز خواستار مداخله در امور بحرین یا هیچ کشور دیگری و یا دعوت به خشونت یا تحریک یکی علیه دیگری نشده ایم.

دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق گفت که وی همواره بر مبنای گفتگو و پرهیز از به حاشیه راندن بخشی از مردم و اعمال استبداد سیاسی و همچنین ضرورت احترام به ملت و حقوق و آزادی های آنان و بکارگیری ابزارهای قانونی و دموکراتیک در حل بحران ها تاکید داشته و دارد.

منامه در اعتراض اخیر خود به کاردار عراق همچنین از بغداد خواسته بود که از فعالیت سیاسی گروههای بحرینی که رژیم آل خلیفه آنها را تروریست می داند، جلوگیری کند.

بسیاری از شخصیت های عراقی از جمله سید متقدا صدر رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف انتخاباتی سائرون و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق نیز پیشتر بارها به سیاست های سرکوبگرانه آل خلیفه انتقاد کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان