//
کدخبر: ۱۵۲۸۸۰ //

جدیدترین سامانه موشکی روسیه در مرزهای اروپا

منابع خبری در وزارت دفاع روسیه از استقرار یک هنگ کامل از سامانه‌های موشک‌های اس- ۴۰۰ در خطوط مرزی این کشور در جهت‌گیری به سمت غرب خبر داده‌اند.

 جدیدترین سامانه موشکی روسیه در مرزهای اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، به نقل از یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه نوشته است که دولت فدراسیون روسیه تصمیم گرفته تا یک هنگ کامل از سامانه‌های موشک‌های زمین به هوای اس-400 را در مرزهای غربی کشور مستقر سازد.

به گفته این مقام آگاه، این هنگ در آینده نزدیک، احتمالا تا تاریخ 20 دسامبر (29 آذرماه) به حالت آمادگی رزمی درخواهد آمد. وظیفه این هنگ حفاظت از حریم هوایی روسیه در جهت گیری غربی است.

پیش از این هم اعلام شده بود که سامانه‌ موشک‌های اس-400 در شهرک کوچک "لوگا" در استان لنینگراد هم مستقر خواهد شد. این شهر پرجمعیت ترین منطقه مسکونی نواحی فدراسیون روسیه به فاصله تنها چند ده کیلومتر از مرز است.  

 چند سالی است که مسئله امکان درگیری نظامی بین روسیه و کشورهای غربی بار دیگر از سوی کارشناسان مطرح شده و همچنان بعید دانسته نمی‌شود. نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» به تازگی پیش بینی کرده که جنگ بین روسیه و ناتو از منطقه بالکان آغاز شده و با شکست روسیه پایان خواهد یافت.   

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان