//
کدخبر: ۱۵۰۲۷۷ //

ناتو از روسیه خواست به پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای پایبند بماند

ناتو از روسیه خواست که به اجرای پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای پایبند بماند.

ناتو از روسیه خواست به پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای پایبند بماند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری هیل، ناتو در بیانیه‌ای پس از پایان نشست وزرای خارجه اعضای ناتو در بروکسل اعلام کرد: ما از روسیه درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر به اجرای کامل با قابلیت راستی آزمایی پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای پایبند بماند.

به نوشته این بیانیه، "پیمان منع استفاده از موشک‌های میانبرد هسته‌ای (INF) برای حفظ امنیت ناتو در طول سی سال گذشته بسیار مهم بوده است. متحدان ناتو به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه یک سیستم موشکی ایجاد کرده و توسعه داده است که ناقض تعهدات در این پیمان بوده و به طور جدی امنیت یورو-آتلانتیک را دچار خطر جدی می‌کند. ما قویا با یافته‌های آمریکا مبنی بر اینکه روسیه مفاد این پیمان را نقض کرده است، موافق بوده و آن را تایید می‌کنیم."

این بیانیه در ادامه آورد: آمریکا و متحدان ناتو بارها در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه درباره افزایش نگرانی‌ها درباره روسیه اظهارنظر کرده‌اند.

به نوشته این بیانیه، "روسیه تنها اطلاع داده است که چنین سیستم موشکی وجود دارد اما توضیحات شفاف دراین‌باره ارائه نکرده است. این در حالی است که آمریکا از زمان پیوستن به این پیمان تاکنون، به طور کامل به مفاد این پیمان پایبند است."  

این بیانیه در ادامه تاکید کرد: ناتو به تضمین اعتبار و اثرگذاری بازدارندگی و اقدامات دفاعی ادامه خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان