//
کدخبر: ۱۴۹۶۹۵ //

فرمانده سابق ناتو خواستار مجازات عربستان برای قتل خاشقچی شد

فرمانده سابق پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود خواستار مجازات عربستان شد.

فرمانده سابق ناتو خواستار مجازات عربستان برای قتل خاشقچی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«جیمز استاو ریدیس» گفت که آمریکا گزینه هایی را برای مجازات عربستان در اختیار دارد که از جمله آنها فراخوان کنسول خود از ریاض و تاخیر در ورود سفیر جدیدش به آن کشور است.

وی خواستار واکنش به جنایت قتل خاشقچی از طریق اعمال مجازات های دیپلماتیک علیه سعودی شد و تاکید کرد که وقتی یک دوست و هم پیمان خطای مشابهی در قتل یک روزنامه نگار مرتکب می شود، باید به آن واکنش نشان دهیم.

فرمانده سابق ناتو گفت: آمریکا گزینه های زیادی برای واکنش به جنایت قتل خاشقچی در اختیار دارد که از جمله آنها فراخوان کنسول آمریکا از عربستان و تاخیر در ورود ژنرال جان ابو زید سفیر جدید آمریکا به ریاض است.

وی همچنین پیشنهاد کرد که آمریکا کمک های خود را به ائتلاف سعودی-اماراتی در ارتباط با جنگ یمن کاهش دهد.

مجلس سنای آمریکا چهارشنبه گذشته با اکثریت آرا به پیش نویس طرحی رای داد که به حمایت نظامی از جنگ یمن پایان می دهد.

روزنامه نگار منتقد آل سعود روز 2 اکتبر (10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با 'خدیجه چنگیز' نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.

حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل او، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.

همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان بن سلمان ولیعهد سعودی که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی و نابود کردن جنازه وی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان