//
کدخبر: ۱۴۹۰۵۰ //

ناظران بین المللی خرید رای مردم در انتخابات گرجستان را تایید کردند

ناظران بین المللی انتخابات ریاست جمهوری گرجستان اقدام دولت جهت بخشیدن بدهی بانکی 600 هزار شهروند را برابر با خرید رای مردم به نفع حزب حاکم این کشور عنوان کردند .

 ناظران بین المللی خرید رای مردم در انتخابات گرجستان را تایید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

هیات ناظران بین المللی روز جمعه در گزارش مشترکی اعلام کردند که نامزد حزب حاکم ' رویای گرجستان ' در این دور انتخابات از مزایایی بی اساس برخوردار بوده است .

ناظران بین المللی متشکل از دفتر نهادهای دمکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا ، مجمع پارلمانی این سازمان و مجمع پارلمانی شورای اروپا هستند.

در این گزارش همچنین استفاده از ظرفیت های دولت در دوره تبلیغات انتخاباتی به نفع نامزد حزب حاکم مورد اشاره قرار گرفته است .

هیات ناظران بین المللی متشکل از 215 ناظر، شامل 184 نفر از سازمان امنیت و همکاری اروپا ، 11 نماینده پارلمان از مجمع پارلمانی این سازمان ، 10 نماینده از پارلمان اروپا و پنج نماینده از مجمع پارلمانی شورای اروپا است .

براساس گزارش مشترک ناظران بین المللی، این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گرجستان با جو خشونت آمیز و از جمله بیانیه های خشن مقامات حزبی و رسمی همراه بود.

این گزارش افزود: لفاظی بسیار خشن در برنامه های تلویزیونی ، شبکه های اجتماعی و در تظاهرات مختلف مشاهده بود .

سالومه زورابیشویلی بعنوان نامزد حزب حاکم ' رویای گرجستان ' روز چهارشنبه گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از 59 درصد آرا در رقابت با گریگول واشادزه نامزد انتخاباتی نیروهای مخالف دولت پیروز شد .

نخست وزیر گرجستان، چند روز قبل از برگزاری انتخابات اعلام کرد که دولت بدهی بانکی 600 هزار شهروند گرجستانی که در مجموع 500 میلیون دلار می شود را با حمایت بنیاد خیریه ' کارتو ' متعلق به «ایوانیشویلی» میلیاردر گرجستانی و رهبر حزب حاکم ' رویای گرجستان ' پرداخت می کند .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان