//
کدخبر: ۱۴۸۰۹۷ //

۱۰۰فروند جنگنده رادارگریز آمریکایی دیگر در فهرست خرید ژاپن

'آسیا نیکی' امروز(سه شنبه) اعلام کرد، ژاپن در واکنش به خیز نظامی چین و فشارهای رئیس جمهوری آمریکا، یکصد فروند جت جنگنده رادارگریز 'اف-35' دیگر از این کشور خریداری می کند.

100فروند جنگنده رادارگریز آمریکایی دیگر در فهرست خرید ژاپن
به گزارش فرتاک نیوز،

این تارنمای ژاپنی نوشت، گرچه شماری از مقامات کشور می گویند، هدف از خریداری این جنگنده ها، حذف برخی از جنگنده های فرسوده 'اف-15' از ناوگان هوایی کشور است اما، درواقع، این تصمیم را باید واکنشی به افزایش توان نظامی چین و نیز قبول درخواست 'دونالد ترامپ' از توکیو برای خرید تجهیزات دفاعی آمریکا محسوب کرد.

دولت ژاپن تصمیم دارد در نشست نیمه دسامبر کابینه برای تصویب دستورالعمل برنامه دفاع ملی، با خرید این یکصد جنگنده موافقت کند.

دولت ژاپن علاوه بر تصمیم جدید برای خرید این یکصد جنگنده، اعم از اف-35Aو اف-35B که قادر به برخاستن و فرود عمودی است، از قبل تصمیم داشت 42 فروند جنگنده 'اف-35A' را که برخاستن و فرود آنها مانند هواپیماهای معمولی است، خریداری کند.

براساس این گزارش، چین در فوریه جنگنده های رادارگریز ساخت داخل 'جی-20' را مستقر و آماده فعالیت کرد و برخی کارشناسان پیش بینی می کنند این کشور تا 2030 ناوگانی با بیش از 250 فروند نسل پنجم این جت، دستکم جنگنده هایی مانند 'اف-35' در اختیار داشته باشد.

انتظار می رود روسیه نیز در سال 2019 نسل پنجم سوخو(سوخو-57) را تولید کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان