//
کدخبر: ۱۰۱۴۰۱ //

راهبرد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در قبال کره شمالی تشریح شد

برای اولین بار پس از اجلاس سران کره شمالی و آمریکا، وزیران خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در سئول با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند و راهبردهایشان را در قبال مساله کره شمالی و رزمایش های آمریکا تشریح کردند.

 راهبرد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در قبال کره شمالی تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اهم محورهای مذاکرات سه جانبه، درباره برگزاری اجلاس سران و مفاد آن بوده است که روز سه شنبه این هفته در سنگاپور میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون سران آمریکا و کره شمالی برگزار شد.

در همین راستا امروز 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی به 'مایک پمپئو' همتای آمریکایی خود گفت کره جنوبی امیدوار است روند فعلی برای کاهش تنش ها حفظ شود.

همزمان 'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن و دو طرف دیگر از اینکه کره شمالی گفته است خلع سلاح هسته ای را تکمیل خواهد کرد، ابراز خرسندی کرد.

این در شرایطی است که هر سه کشور پیشتر نسبت به اینکه این فرایند تا چه حد امکان پذیر است ابراز تردید کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در کره جنوبی به خبرنگاران گفت که شخصا مسوول آن است که این فرایند را تا انتها دنبال کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی در عین حال گزارش کرد که وزیر خارجه آمریکا هفته آینده دیداری با مقام های ارشد کره شمالی برگزار خواهد کرد.

او گفت که تا پایان دوره ریاست جمهوری نخست ترامپ در اوایل سال 2021 میلادی، پیشرفت های چشمگیری در خلع سلاح بدست خواهد آمد.

وی درباره انتقادها از مشخص نبودن فرایند زمانی خلع سلاح گفت که مسلما این روند قابل تایید و با راستی آزمایی خواهد بود.

در همین حال خبرگزاری کره شمالی هم گزارش کرده که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از ترامپ خواسته است تا رزمایش های مشترک با کره جنوبی را متوقف کند که مورد تایید رییس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

پمپیو امروز در کره جنوبی گفت که «کیم می داند فرایند خلع سلاح باید به پیش برده و تکمیل شود از سوی دیگر تا زمانی که چنین نشود و شرایط محقق نگردد تحریم ها و فشارها برقرار خواهد بود».

وی در مورد اینکه ترامپ برای توقف رزمایش ها ابراز تمایل کرده است، گفت که این تصمیم پس از رایزنی با مقام های دفاعی متحدان آمریکا گرفته خواهد شد.

وزیر خارجه ژاپن هم در مصاحبه پس از دیدار با همتایان امریکا و کره جنوبی خود به خبرنگاران گفت که آمریکا باید حضور نظامی خود را در منطقه حفظ کند.

تاروکونو تاکید کرد که نقش ارتش آمریکا برای بازدارندگی و حفظ ثبات در منطقه بسیار حیاتی است و این نیروها باید حضور داشته باشند.

وزیر خارجه کره جنوبی هم تاکید کرد که ارتباط نظامی میان این کشور و آمریکا بخاطر کره شمالی دچار شکاف نخواهد شد.

قرار است وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه از چین نیز دیدار و با 'شی جین پینگ' رییس جمهور و 'وانگ یی' وزیر خارجه چین دیدار و گفت و گو کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان