//
کدخبر: ۱۴۴۹۳۱ //

فاصله گرفتن از غرب امکانات مسکو را محدود می کند

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه روس ها به دنبال اخراج سرمایه گذاران غربی از کشورشان نیستند، اعلام کرد: رویکرد یک طرفه و فاصله گرفتن از غرب به شرق یا بالعکس، امکانات روسیه را محدود می کند حال آنکه مسکو همزمان به دنبال گسترش روابط با غرب و شرق است.

 فاصله گرفتن از غرب امکانات مسکو را محدود می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه تلویزیونی رن.تی.و روسیه، «دمیتری پسکوف» درحاشیه اجلاس سران آ.سه.آن در سنگاپور با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: روسیه به دنبال دوری از غرب و پیش به سوی شرق نیست و این اصطلاح «پیش به سوی شرق» و «فرار از غرب» را قبول ندارد.

وی توضیح داد: چرا که معتقدیم رویکرد یکطرفه، برای ما در مسیر رسیدن به هدف محدودیت ایجاد می کند و باعث می شود که نتوانیم به درستی از ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کنیم.

پسکوف خاطرنشان کرد: روسیه می تواند روابط خود را در حوزه های مختلف در هر دو سمت گسترش دهد بنابراین توسعه روابط در حوزه ای خاص با یک طرف به معنی حذف روابط با طرف دیگر نیست بلکه گویای پیشرفت تعاملات با کشورهای مختلف با توجه به نیازها و ضروریات روسیه است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه به تحریم های آمریکا هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اقدامات تنش در روابط مسکو و واشنگتن را بیشتر و ارتباطات را پیچیده تر می کند.

به گفته وی، آمریکا خارج از چارچوب قوانین بین المللی روسیه را تحریم می کند و چنین کاری در واقع نادیده گرفتن معیارهای بین المللی در روابط دوجانبه است.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه بهتر است به جای تحریم از واژه محدودیت استفاده کنیم، اظهار داشت: ما این محدودیت های یکجانبه را در چارچوب قانون نمی دانیم و آنها را محکوم می کنیم و پس از بررسی تحریم های اخیر، قطعا به آنها پاسخ متقابل خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان