//
کدخبر: ۸۸۴۴۶ //

مسکو به واشنگتن تضمین یکجانبه عدم دخالت در انتخابات نمی‌دهد

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو هرگز تضمین یکجانبه‌ای در مورد عدم دخالت در انتخابات به طرف آمریکایی که خود بارها در امور داخلی روسیه مداخله کرده، نخواهد داد.

 مسکو به واشنگتن تضمین یکجانبه عدم دخالت در انتخابات نمی‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

"آندری کروتسکیخ" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل مربوط به همکاری‌های بین المللی در زمینه امنیت اطلاعاتی درمصاحبه با روزنامه «کامرسانت» اعلام کرد که مسکو قصد ندارد بطور یکجانبه به واشنگتن تضمینی درمورد عدم دخالت در انتخابات بدهد.  

این مقام روس در تفسیر سخنان اخیر "جان هانتسمن" سفیر آمریکا در این مورد که طرف آمریکایی حاضر است مسئله بازگشت به میز مذاکره با روسیه در زمینه امنیت سایبری را بررسی کند، تنها به این شرط که مسکو در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر سال جاری دخالت نکند، گفت: «هیچ اعلام یکجانبه یا اقدام خاصی در این رابطه انجام نخواهد شد. گذشته از این، اصلا قصد نداریم تقصیری در رابطه با هیچ حادثه‌ای که گویا روسیه در قضیه دخالت در انتخابات آمریکا دست داشته را بپذیریم.»

کروتسکیخ افزود: «ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیون ان بی سی با قاطعیت اعلام کرد که روسیه هیچ تمایلی برای تحریک احساسات مردم آمریکا یا دخالت در امور داخلی، اوضاع سیاسی و تاثیرگذاری بر روند انتخابات ایالات متحده ندارد. چنین اقدامی درچارچوب منافع ملی روسیه جایگاهی ندارد.»

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که مسکو و واشنگتن باید در خصوص تضمین دوجانبه برای عدم دخالت در امور داخلی دو کشور، به توافق برسند. وی تاکید کرد: «بر اساس اطلاعات خود رسانه‌های گروهی آمریکایی، دولت ایالات متحده حداقل 85 بار بطور جدی در امور داخلی سایر کشورها دخالت کرده است و بارها نیز در امور داخلی روسیه مداخله نموده و اگر بخواهیم در مورد چیزی به توافق برسیم، تنها تضمین متقابل خواهد بود. و بهترین گزینه نیز تضمین جهانی و تعهد به اجرای قوانین بین المللی در این زمینه است، همانطور که روسیه مدتهاست به آن پایبند است.»

آندری کروتسکیخ در پایان با تاکید بر اینکه اجرای تهدید و هشدار شخص خاص و تضمین یکجانبه مسکو، هرگز اتفاق نخواهد افتاد، ضمن اینکه وارد کردن اتهامات بی پایه و اساس و اثبات شده، ارزشی ندارند، گفت: «البته ما حاضر به مذاکره در باره هر موضوعی هستیم و دقیقا برای این منظور هیئتی متشکل از 17 نفر به ژنو اعزام شده است.»  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۴۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان