//
کدخبر: ۱۴۴۱۳۰ //

ترامپ با پوتین در کاخ الیزه دیدار کرد

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا با روسای جمهوری روسیه، فرانسه و صدراعظم آلمان درکاخ الیزه پاریس دیدار و در مورد مسائل مهم به مذاکره پرداخته اند.

 ترامپ با پوتین در کاخ الیزه دیدار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

این شبکه خبری درتارنمای خود به نقل از سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید نوشت: دونالد ترامپ یکشنبه شب در مورد چندین موضوع مهم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و انگلا مرکل صدر اعظم آلمان در جریان یک ناهار(کاری) در کاخ الیزه گفت وگو کرده است.

بنابراین گزارش، سخنگوی کاخ سفید که به همراه رئیس جمهوری آمریکا به پاریس سفر کرده است به خبرنگاران افزود: امروز در یک ناهار ( کاری ) رئیس جمهوری آمریکا با مکرون، مرکل، پوتین و دیگر رهبران جهان نشستی برگزار کرد و با این مقامات در باره مسائل مختلفی از جمله 'آی.ان.اف' (پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌ برد- INF)، سوریه، تجارت، عربستان، تحریم ها، افغانستان، چین و کره شمالی به گفت و گو پرداختند.

سی ان ان درادامه گزارش داد: سندرز همچنین گفت که این مقامات در جریان دو ساعت ناهار کاری، مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای داشتند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: رسانه های خبری روسیه از گفت و گوی کوتاه روسای جمهوری آمریکا و روسیه درجریان مراسم روزگذشته (یکشنبه) در پاریس گزارش دادند.

سی ان ان ادامه داد: خبرگزاری روسی 'ریا نووستی' گزارش داد که پوتین در پاسخ به این پرسش که وی می تواند با ترامپ در کاخ الیزه گفت وگو کند، جواب مثبت داده و زمانی که از وی پرسیده شد که گفت و گو با طرف آمریکایی چگونه پیش رفته، پاسخ داده است 'خوب'.

این رسانه آمریکایی افزود:'دیمیتری پسکوف'سخنگوی کاخ کرملین نیز دراین باره گفت که دو رئیس جمهوری درجریان ناهار کاری به خوبی با یکدیگر تعامل داشته اند.

مراسم یکصدمین سال پایان جنگ جهانی اول با حضور بیش از 70 تن از رهبران جهان دیروز در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

بیست آبان سالروز پایان جنگ جهانی اول است؛ جنگی که از مرداد سال 1293 خورشیدی برابر با جولای 1914میلادی و در پی ترور ولیعهد اتریش در 'سارایوو' پایتخت بوسنی آغاز شد و تا آبان 1297 به مدت 51 ماه ادامه داشت.

رسانه های غربی در حالی به قربانیان این جنگ در اروپا پرداخته اند که به هیچ وجه اشاره ای به تلفات خاموش این جنگ در ایران نکردند.

به گفته مورخان، جنگ جهانی اول و تصرف ایران از سوی قوای روسیه و انگلیس منجر به قحطی بزرگ در این کشور شد که دلیل آن خرید گسترده غلات و مواد غذایی توسط دولت وقت انگلیس و ممانعت از ورود کالا از هند و عراق به ایران بود.

برخی کارشناسان، بروز این قحطی در ایران درجریان جنگ جهانی اول را با نام 'قحطی بزرگ' می خوانند که موجب از میان رفتن 25 تا 40 درصد از جمعیت کشور به سبب گرسنگی، بدی تغذیه و بیماری حاصل از این قحطی برآورد می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۱۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان