//
کدخبر: ۱۴۳۰۷۰ //

فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تغییر کرد

فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در کره جنوبی امروز کار خود را شروع کرده است.

 فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تغییر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از یونهاپ، ژنرال رابرب بی. آبرامز امروز پنجشنبه طی مراسمی در مجموعه نظامی ارتش آمریکا در پیونگتائک در 70 کیلومتری جنوب سئول با حضور مقامات ارشد کره جنوبی و آمریکا از جمله جئونگ کیونگ-دو وزیر دفاع کره جنوبی برگزار شد.

فرمانده پیشین نیروهای آمریکا ژنرال وینست بروکس بود که از آوریل 2016 به این سمت گماشته شده بود.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی ماه گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت که حتی در صورت امضاء توافق صلح میان دو کره  و اتحاد میان دو کشور حضور نیروهای آمریکایی در این شبه جزیره ضروری به نظر می‌رسد.

آمریکا و کره جنوبی در سال 1990 توافق کردند دفتر مرکزی نیروهای آمریکایی به محلی به نام "کمپ هامفریس" که 60 کیلومتری جنوب سئول قرار دارد، منتقل شود. اما این پروژه به دلیل مخالفت‌های ساکنان و مسائل  اقتصادی و عمرانی به تعویق افتاده بود.

آمریکا 28 هزار و 500 نظامی در کره جنوبی دارد و ترامپ خواستار این شده بود که سئول مبلغ بیشتری از هزینه حضور نیروهای آمریکا را بپردازد.

یکی از موارد اختلافی آمریکا و کره شمالی اعلام رسمی پایان جنگ کره است که به گفته کارشناسان این اقدام باعث خواهد شد حضور نظامیان آمریکایی در شبه جزیره توجیهی نداشته باشد؛ موضوعی که از جانب مقامات‌ آمریکا و کره جنوبی تکذیب شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۳۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان