//
کدخبر: ۱۴۱۲۸۱ //

قطعنامه سازمان ملل برای توقف تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

مجمع عمومی سازمان ملل متفق القول قطعنامه بیست و هفتم خود را در مورد توقف تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا تصویب کرد

قطعنامه سازمان ملل برای توقف تحریم‌های آمریکا علیه کوبا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه پس از ناکامی آمریکا در افزودن متنی به آن درباره درخواست از کوبا برای بهبود سوابق حقوق بشری، تصویب شده است.

رای سازمان ملل ضمانت اجرایی ندارد و تنها دارای بار سیاسی است. کنگره آمریکا است که می تواند این تحریم اقتصادی 50 ساله علیه کوبا را متوقف کند.

آمریکا و اسرائیل علیه این قطعنامه رای دادند، 189 کشور به نفع آن رای داده و اوکراین و مولداوی نیز رای ندادند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به مجمع عمومی گفت که صدور قطعنامه به فرصتی برای کشورها بدل شده تا "انگشت در چشم آمریکا فرو کنند".

وی پیش از رای‌گیری ادامه داد: اما زمانیکه این رای گیری ها را انجام می دهید، به آمریکا ضربه نمی‌زنید. شما در اصل زمانیکه اعلام می‌کنید رفتار رژیم کوبا مورد قبول است، به مردمش ضربه می زنید.

آمریکا هشت متمم را برای اضافه شدن به قطعنامه توقف تحریم‌ها علیه کوبا پیشنهاد کرد و از دولت هاوانا نیز خواسته تا به صورت کامل به شهروندانش حقوق مدنی، سیاسی، آزادی و اقتصادی بدهد که شامل آزادی برگزاری تجمعات و آزادی بیان است.

این متمم‌ها پس از آنکه بیش از 113 کشور علیه آنها رای دادند، منتفی شد. تنها آمریکا، اوکراین و اسرائیل به آنها رای دادند. بیش از 65 کشور نیز رای ممتنع دادند.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا نیز روز پنجشنبه گفت که دولت آمریکا فاقد اختیار اخلاقی برای انتقاد از حقوق بشر کوبا و سایر کشورهاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان