//
کدخبر: ۱۴۰۹۷۶ //

هشدار آمریکا به چین:اجازه توسل به زور علیه تایپه را نمی دهیم

رییس جدید موسسه آمریکا در تایوان (سفارت موقت واشنگتن در تایپه) به طور آشکار به چین هشدار داد که از تایوان حمایت می کند و اجازه نمی دهد کسی علیه این جزیره به زور متوسل شود.

 هشدار آمریکا به چین:اجازه توسل به زور علیه تایپه را نمی دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

تارنمای تایوان نیوز روز پنجشنبه گزارش کرد 'برنت کریستنن' دیپلمات ارشد آمریکایی در مصاحبه ای خاطر نشان کرد ما اجازه نمی دهیم تایوان با تهدید به زور مواجه شود و مخالف تغییر وضع موجود در تنگه تایوان به صورت یکجانبه هستیم.

پیش از این چین بارها تهدید کرده بود در صورتی که تایوان به طور علنی اعلام استقلال کند و خواستار جدا شدن رسمی از چین باشد علیه این جزیره به زور نظامی متوسل خواهد شد.

این دیپلمات تصریح کرد آمریکا قصد دارد از تایوان برای ورود به سازمان های بین المللی دیگر از جمله فعال شدن در اینترپل حمایت کند.

وی گفت سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییری نکرده است و این کشور قصد دارد در برابر فشارها از تایوان حمایت کند و با تهدیدها علیه این جزیره و توسل به زور مخالف است.

'برنت کریستنن' افزود هر اقدامی که بخواهد درباره تایوان انجام شود اگر مبتنی بر روش های صلح آمیز نباشد و بخواهد منطقه آسیا و اقیانوس آرام را به خطر بیندازد طبیعتا مورد نگرانی واشنگتن خواهد بود و ما با هر اقدام یکجانبه برای تغییر وضع موجود در تنگه تایوان مخالفیم.

وی گفت به عنوان فرستاده جدید آمریکا در تایوان از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد و می خواهد راه را برای تقویت همکاری های امنیتی و دفاعی برای دو طرف باز کند.

رییس جدید موسسه آمریکا در تایوان اضافه کرد دنیا با تهدیدهای مختلف بهداشت و امنیت، تروریسم و جرایم روبرو است و در چنین شرایطی نمی تواند جامعه ای مانند تایوان را از نهادهای بین المللی بیرون نگهداشت.

'برنت کریستنن' با اشاره به وجود پیمان روابط دو طرف گفت بر این اساس احتمال می رود که هیات های بلند پایه ای از آمریکا به تایوان سفر کنند و از تایوان نیز شماری از مسئولان ارشد به آمریکا بروند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان