//
کدخبر: ۱۳۷۹۵۸ //

چین نسبت به بدترین سناریوها در نبرد تجاری با‌ آمریکا هشدار داد

چین هشدار داد همه نهادها و سازمان های این کشور باید برای مقابله و مهار بدترین شرایط و سناریوها در جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن آماده باشند.

 چین نسبت به بدترین سناریوها در نبرد تجاری با‌ آمریکا هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین روز دوشنبه گزارش کرد نهادهای اصلی ذی ربط از جمله وزارت خارجه و وزارت بازرگانی چین تاکید کرده اند با توجه به شرایط موجود، همه باید خود را برای این گذار از این وضعیت در هر شرایطی آماده کنند.

همزمان اعلام شده است از سوی دولت مرکزی و مسئولان پکن که اجماع کم سابقه ای در میان مقام های آمریکایی برای افزایش فشارها بر چین حاصل شده است و باید مقاومت کرد.

این در شرایطی است که بنا به گزارش این رسانه حتی اگر دمکرات ها در انتخابات میاندوره ای آمریکا قدرت را در اختیار بگیرند، سیاست این کشور برای فشار بر چین و جنگ تجاری دو کشور تغییر نخواهد کرد.

'جائو چوانشنگ' رییس مرکز مطالعات آسیا در دانشگاه واشنگتن به گلوبال تایمز گفته است که دمکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا به این نتیجه رسیده اند که باید مقابل چین ایستاد و این کشور را مهار کرد.

وی در همایش مرتبط با روابط چین و آمریکا خاطر نشان کرد که دمکرات ها و یا جمهوری خواهان هر کدام به قدرت برسند، سیاست فشار بر چین تغییر نخواهد کرد.

انتخابات میاندوره ای آمریکا روز ششم نوامبر شروع می شود و نامزدهای دو حزب در این کشور برای کسب 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی مجلس سنا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نمایندگان فعلی کنگره آمریکا در سال جاری میلادی ضمن تحریم چین و برخی از شرکت های این کشور و فشار بر پکن درخصوص اردوگاه های کار و آموزشی در سین کیانگ در شمال غرب چین، با جنگ تجاری علیه پکن هم همراهی کرده اند.

تصویب پیمان تایوان، جلوگیری از بخشی فعالیت های شرکت مخابراتی زد تی یی چین، موافقت با فروش سلاح به تایوان و افزایش تعرفه ها همگی از اقدامات دیگر دولت و کنگره آمریکا در سال جاری میلادی علیه چین بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان