//
کدخبر: ۱۴۰۱۶۹ //

دیگر برای صدر اعظمی آلمان نامزد نمی‌شوم

صدر اعظم آلمان بعد از شکست سخت حزبش در انتخابات ایالتی هسن اعلام کرد که این آخرین دور صدر اعظمی وی بر آلمان بوده و دیگر برای این سمت نامزد نخواهد شد.

دیگر برای صدر اعظمی آلمان نامزد نمی‌شوم
به گزارش فرتاک نیوز،

 بعد از شکست سخت حزب مرکل در انتخابات ایالتی روز گذشته هسن "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که می خواهد بعد از پایان این دوره قانونگذاری از صدراعظمی آلمان کناره گیری کرده و دیگر نامزد این پست نخواهد شد.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات ایالتی روز گذشته در هسن با ریزش آراء شدیدی نسبت به دور قبل مواجه شدند.

رسانه های آلمانی با استناد به محافل شرکت کننده در نشست هیات مدیره حزب دموکرات مسیحی آلمان نوشتند که مرکل گفته است: این آخرین دوره صدر اعظمی وی بر آلمان خواهد بود. بر این اساس مرکل همچنین تصمیم ندارد هیچ پستی را در بروکسل بر عهده گیرد.

این دوره قانونگذاری تا پاییز سال 2021 طول می کشد. پیش از این رسانه‌های آلمانی همچنین اعلام کردند که مرکل دیگر برای ریاست حزب دموکرات مسیحی هم نامزد نشده و از این سمت هم کناره گیری خواهد کرد.

به نوشته رسانه‌های آلمانی مرکل در واکنش به نتایج بد حزب خود در انتخابات ایالتی هسن این تصمیمات را گرفته است. مرکل حدود 18 سال است که ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده دارد و حالا با کناره گیری وی در ماه دسامبر باید جانشین وی در این مسئولیت انتخاب شود.

به نوشته رسانه های آلمانی از جمله نامزدهای مطرح برای ریاست حزب دموکرات مسیحی "فریدریش مرتز"، رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی و همچنین "آنگرت کرامپ کارن بایر"، نخست وزیر ایالت نورد راین-وست فالن و "آرمین لاشت"، معاون رئیس حزب دموکرات مسیحی هستند.

 به این ترتیب آنگلا مرکل در چهارمین دوره صدر اعظمی خود روزگار بدی را می گذراند.

دو هفته پس از زمین‌لرزه سیاسی در ایالت بایرن، که احزاب دولت ائتلافی شکست تلخی را در آن تجربه کردند مردم ایالت هسن، روز یکشنبه 6 آبان (28 اکتبر) هم پای صندوق‌های رأی سیلی محکم دیگری به این دولت ائتلافی زدند.

ایالت هسن، از جمله مناطقی بود که حزب سوسیال دموکرات دهه‌ها بر آن تسلط داشت، موضوعی که در سال 1999 به پایان رسید. از آن هنگام تا کنون، سکان هدایت این ایالت به‌عهده یک ائتلاف حکومتی به‌رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان، حزب صدراعظم این کشور، آنگلا مرکل، است.

این روزها دولت ائتلافی مرکل شرایط خوبی ندارد. بعد از مناقشات سخت در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله سرنوشت رئیس سازمان اطلاعات داخلی که بر اساس نظرسنجی ها به ضعف کم سابقه دولت ائتلافی آلمان منجر شد، چندی پیش هم "فولکر کایدر"، نماینده با نفوذ حزب دموکرات مسیحی در پارلمان آلمان و مهم ترین معتمد مرکل که حدود 13 سال ریاست فراکسیون احزاب متحد مسیحی را بر عهده داشت با وجود حمایت قاطع مرکل برای انتخاب مجدد در انتخابات درون حزبی روز سوم مهر ماه در برابر رقیب ناشناخته خود شکست خورده و این مسئولیت را به وی واگذار کرد که این مسئله شکست بزرگی برای صدر اعظم آلمان محسوب می شود.

نتایج نظرسنجی های اخیر هم نشان می دهد که میزان محبوبیت مرکل و حزبش در بین شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده و بسیاری از شهروندان خواهان کناره گیری وی و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان