//
کدخبر: ۱۲۷۹۵۵ //

"آلمان جدید" استعفای وزیر کشور را خواستار شد

ائتلافی از گروه‌های متعلق به مهاجرین در آلمان اقدام اخیر وزیر کشور را در محکوم نکردن کامل اقدامات آشوبگرانه راست گرایان در این کشور محکوم کرد.

"آلمان جدید" استعفای وزیر کشور را خواستار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری دویچه وله، شبکه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ گروه و سازمان متعلق به مهاجران، اقلیت‌ها و خارجی‌ها در آلمان در نامه‌ای سرگشاده از هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان خواستند تا به خاطر این محکوم نکردن کافی از سمتش استعفا دهد.

این نامه که به امضای این ائتلاف موسوم به "سازمان‌های آلمان جدید" رسیده، وزیر کشور آلمان را متهم کرده که از اختیاراتش در راستای "گسترش شکاف در جامعه" استفاده می‌کند.

در این نامه تصریح شده است: ما به عنوان شهروند نگران کشورمان هستیم. ما نگران هستیم زیرا افراطگران راستگرا خبرها را به خود اختصاص داده‌اند و بیرون کردن خارجی‌ها را فریاد می‌زنند که منظورشان ما هستیم. ما شوکه می‌شویم وقتی می‌بینیم عده‌ای دستشان را برای نشان دادن سلام هیتلری دراز می کنند و ما را یاد این می اندازد که زمانی این کشور در متوقف کردن راست افراطی شکست خورد.

این گروه تصریح کرد: ما و فرزندانمان نمی‌توانیم صرفا به خاطر ظاهرمان، اسممان و باورهایمان آزادانه و امن به هرجایی از این کشور برویم.

زیهوفر در تابستان جاری به دلیل تلاشهایش برای سخت‌تر کردن تدابیر مربوط به پذیرش مهاجران باعث بروز اختلاف در دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان شد.

 او متهم است که به صورت مکفی و درست خشونت‌های اخیرا منتسب به راستگرایان در آلمان را محکوم نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان