//
کدخبر: ۱۱۳۱۶۸ //

لاوروف با مرکل درباره ایران گفت وگو کرد

وزیر امور خارجه روسیه که بدون اعلام قبلی به سرزمین های اشغالی و پس از آن به آلمان سفر کرده است با صدراعظم این کشور درباره ایران گفت وگو کرد.

 لاوروف با مرکل درباره ایران گفت وگو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک مقام دیپلماتیک روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: سرگئی لاوروف و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در برلین با سران آلمان درباره پیرامون ایران و سوریه گفت وگو کردند.

مقام روس جزییات بیشتری از این دیدار اعلام نکرد.

خبرگزاری اینترفاکس نیز در گزارش فوری خاطرنشان کرد: سرگئی لاوروف و والری گراسیموف با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و هایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور دیدار و با آنها درباره مسائل سوریه و اوکراین گفت وگو کرد.

آلمان بزرگترین شریک اروپایی روسیه است و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سالهای اخیر به حدود 60 میلیارد دلار در سال رسیده است.

روسیه و آلمان توافق کرده اند طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 را از طریق دریای بالتیک احداث کنند طرحی که در صورت اجرا دست بالای اوکراین در انتقال گاز روسیه به اروپای غربی را از بین می برد.

آمریکا پس از اوکراین بزرگترین مخالف این طرح است و دونالد ترامپ اجرای این طرح را ناشی از سلطه روسیه بر مقامات فعلی آلمان دانسته است، اظهار نظری که واکنش بی سابقه آنگلا مرکل رهبر آلمانها را در پی داشته است و او اعلام کرده اروپا باید فکری برای خود بکند چرا که دیگر آمریکا توان رهبری جریان غرب را ندارد.

روسیه و آلمان همچنین در عرصه بین المللی همکاری می کنند که همکاری در چارچوب گروه 1+4 برای حل اختلافات درباره برنامه هسته ای ایران و در گروه نورماندی برای حل مساله اوکراین از آن جمله است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان