//
کدخبر: ۱۳۹۹۷۱ //

ضربه تازه به ائتلاف حاکم آلمان/عملکرد ضعیف متحدان مرکل در «هسن»

احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف حاکم آلمان، در انتخابات ایالت «هسن» عملکرد ضعیفی داشته‌اند و با ریزش شدید آرا در مقایسه با انتخابات‌های گذشته روبرو شده‌اند.

ضربه تازه به ائتلاف حاکم آلمان/عملکرد ضعیف متحدان مرکل در «هسن»
به گزارش فرتاک نیوز،

یکشنبه شب اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمان محلی ایالت «هسن» آلمان به پیکره ضعیف ائتلاف حاکم آلمان ضربه‌ای تازه وارد کرد تا آینده صدر اعظمی «آنگلا مرکل» بیش از پیش با اما و اگر روبرو شود.

هرچند انتخابات پارلمان‌های ایالتی بر وضعیت ائتلاف ملی تأثیری ندارد، اما این انتخابات‌ها عملا به یک همه‌پرسی برای اعلام نظر عمومی درباره سیاست‌های ائتلاف حاکم بدل شده‌اند. 

بر اساس نتایجی که از انتخابات ایالت هسن واقع در غرب آلمان، اعلام شده، هم محافظه‌کاران تحت رهبری مرکل و هم متحدان او در حزب «سوسیال دموکرات» با کاهش محبوبیت و از دست دادن کرسی‌های خود در پارلمان ایالتی مواجه شده‌اند.

بنا بر اعلام شبکه «ARD» آلمان، نتیجه نظرسنجی درون شعب نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل در این انتخابات بار دیگر در جایگاه نخست قرار گرفته، اما با کسب تنها ۲۸ درصد آرا. این در حالی است که این حزب در انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۳، ۳۸.۳ درصد آرا را از آن خود کرده بود.

متحدان مرکل در حزب سوسیال دموکرات هم در جایگاه دوم قرار گرفته‌‌اند، اما آن‌ها نیز با کاهش بیش از ۱۰ درصدی کرسی‌هایشان روبرو شده‌اند. این حزب که در سال ۲۰۱۳، ۳۰.۷ درصد آرای انتخابات پارلمان هسن را به دست آورده بود، در انتخابات روز یکشنبه تنها ۲۰ درصد رأی آورده است.

در این انتخابات حزب سبز هم که از سوی کارشناسان به عنوان جایگزینی برای شهروندان حامی احزاب میانه مطرح شده، با کسب ۱۹.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است. حزب مهاجرستیز و افراطی «آلترناتیو برای آلمان» نیز توانسته ۱۳ درصد آرا را به دست آورد و برای اولین بار راهی پارلمان هسن شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۹۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان