//
کدخبر: ۱۳۷۹۸۵ //

سناتورهای آمریکایی به دنبال برکناری بن سلمان هستند

سناتورهای آمریکایی ولیعهد عربستان را مسئول قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی می‌دانند و دست کم چندین تن از آنها خواهان مجازات عربستان یا برکناری بن سلمان هستند.

سناتورهای آمریکایی به دنبال برکناری بن سلمان هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

رند پل، عضو سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: داستان عربستان درباره کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در پی مشاجره و درگیری فیزیکی در کنسولگری عربستان در استانبول توهین آمیز است. امکان ندارد بدون موافقت ولیعهد تیم 15 نفره‌ای برای قتل یک مخالف اعزام شوند. برای حل بحران سیاسی باید ولیعهد کنار گذاشته شود و قدرت به عضو دیگری از خاندان سعودی منتقل شود.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجه در سنای آمریکا نیز اعلام کرد که ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را داده است و نظام عربستان اعتبار خود را درباره توضیح دادن و تفسیر این مسئله از دست داده است.

کورکر در مصاحبه با سی ان ان گفت: محمد بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است و عربستان باید به خاطر این مسئله مجازات شود. ما داستان عربستان را باور نمی‌کنیم.بن سلمان از زمانی که پست ولایت عهدی عربستان را برعهده گرفته اشتباهات زیادی کرده است که از جمله آن محاصره قطر و بازداشت سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان بود. او با قتل خاشقجی حد و مرز را کنار گذاشت.

وی گفت که باید اعضای کنگره در جریان فایل‌های صوتی که ترکیه درباره قتل خاشقجی دارد، قرار بگیرند.

لیندسی گراهام، سناتور دیگر آمریکایی نیز گفته که درحال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های شدید علیه نظام عربستان است. وی گفت: تا زمانی که مسئولان کنونی در قدرت هستند تعامل با این نظام ممکن نیست.

تاکنون چندین تن از اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات سنا و مجلس نمایندگان محمد بن سلمان را مسئول اصلی قتل خاشقجی دانسته‌اند و از روابط مستحکم رئیس‌جمهور آمریکا و دامادش با محمد بن سلمان انتقاد کردند.

همچنین جان برنان، مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اعلام کرد که او انتظار دارد یکی از خاندان حاکم عربستان به ملک سلمان بگوید پسر عزیزش کسی است که دستور این اقدام وحشیانه و هولناک را داده است.

وی گفت: اگر ولیعهد عربستان در این شرایط غده سرطانی است پس باید هر کاری برای ریشه‌کن کردن این سرطان انجام داد. شخصیت‌های ارشد زیادی در حزب جمهوری‌خواه به من گفتند که خشمگین هستند و می‌خواهند جزئیات کامل این پرونده را بدانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۹۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان