//
کدخبر: ۱۳۷۱۰۶ //

روسیه پیشرفته ترین نوع اس۳۰۰ را به سوریه ارسال کرد

روزنامه روسی ایزوستیا نوشت ؛ روسیه به تازگی سه سامانه پدافند موشکی دیگر از نوع اس-300به سوریه ارسال کرده است که پیشرفته ترین نوع این سامانه محسوب می شود.

 روسیه پیشرفته ترین نوع اس300 را به سوریه ارسال کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو با استناد به منابع خود در وزارت دفاع روسیه با بیان این مطلب نوشت: تسلیحات جدید از نوع اس-300 پی.ام-2است که با اس-300 های قبلی که دو هفته پیش به این کشور تحویل داده شده بود، فرق دارد.

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: تسلیحات اس-300 پی ام-2 دارای رادار پیشرفته تر، مقر فرماندهی جدیدتر و سیستم هدایت موشک متفاوت با نمونه های قبلی است.

مجموعه های جدید اس-300 پی ام او-2 از سال 2010 به ارتش روسیه تحویل شد و اولین هنگ موشکی مجهز به این تسلیحات جدید در سال 2015 در منطقه مرکزی روسیه به کار گرفته شد.

از آنجا که به تازگی این مرکز نظامی روسیه به تسلیحات اس-400 یا تریومف مجهز شده است به نظر می رسد سامانه پدافند موشکی اس-300 مستقر در آن به سوریه ارسال شده باشد.

منابع وزارت دفاع روسیه به روزنامه روسی گفتند که امکان آن وجود ندارد که نظامیان ایرانی آشنا به سیستم های موشکی اس 300، بتوانند مدل های جدید اس 300 ارسالی به سوریه را اداره کنند چرا که عملکرد سیستم سامانه ها با هم تفاوت دارد.

به نوشته روزنامه روسی، اس-300 پی ام-2 برای استفاده ارتش روسیه ساخته شده حال آنکه اس-300 های تحویل شده به ایران از نوع صادراتی است که نحوه کار آن ساده تر است.

روسیه از سه سال پیش سامانه های پدافند موشکی اس-300 و اس-400 را در پایگاه هوایی خود در حمیمم استان لاذقیه سوریه مستقر کرد تا تنها از پایگاه هوایی خود در برابر حمله خارجی دفاع کند.

اما با سرنگونی هواپیمای تجسسی خود در آب های مدیترانه در ساحل سوریه، توسط سامانه پدافند موشکی قدیمی ارتش سوریه، تصمیم گرفت تا شش تا هشت سامانه پدافند موشکی اس300 به سوریه اعزام کند.

روس ها دلیل سرنگونی هوایپمای تجسسی خود را که منجر به کشته شدن 15 نظامی روس شد، استتار جنگنده های اسرائیلی در پشت آن و خطای تجهیزات قدیمی پدافند موشکی سوریه می دانند.

روسیه پس از آنکه اعلام کرد مسبب سرنگونی هواپیمای تجسسی خود را اسرائیل می داند چرا که خلبانان جنگنده های اسرائیلی عمدا چنین شرایطی را رقم زدند و مسکو ایمنی نیروهای خود در سوریه را افزایش خواهد داد.

سامانه های پدافند هوای جدیدی که روسیه در سوریه مستقر کرده است با برد مفید 250 کیلومتر تقریبا همه نقاط سوریه را پوشش می دهد ضمن اینکه بخش های ساحلی سوریه در دریای مدیترانه را تحت پوشش دفاعی قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان