//
کدخبر: ۱۳۳۵۷۶ //

توافقات درباره ادلب موقتی هستند

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است همه تدابیر توافق شده با ترکیه در خصوص منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه به اجرا در بیاید و طرف‌ها ارتباط‌شان بر سر این مساله را حفظ کنند.

توافقات درباره ادلب موقتی هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در حاشیه اجلاس گفت‌وگوی تمدن‌ها در جزیره رودس یونان اظهار کرد: ارتباطات ادامه یافته و ما به همکاری با شرکای ترکیه‌ای خود برای اجرای تدابیر هماهنگ شده در تاریخ ۱۷ سپتامبر ادامه می‌دهیم. البته بهتر است جزئیات در این زمینه را از ارتش کشور ما پرسید که در ارتباط نزدیک با آنکارا قرار دارد. من فکر می‌کنم تلاش‌ها در دست انجام هستند و بیایید امیدوار باشیم که همه بندهای یادداشت تفاهم سوچی به اجرا درمی‌آیند.

در تاریخ ۱۷ سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در شهر سوچی روسیه با یکدیگر دیدار و توافقی را بر سر ایجاد یک منطقه عاری از سلاح در ادلب در طول خط تماس ما بین مخالفان مسلح و نیروهای دولتی تا ۱۵ اکتبر امضا کردند. هدف از این توافق جلوگیری از حمله احتمای قوای دولتی سوریه به استان ادلب به عنوان تنها پایگاه تحت کنترل معارضان سوری بوده است.

به گفته بوگدانف، توافقات در خصوص ادلب موقتی هستند و هدف نهایی آنها نابودی پایگاه‌های تروریست‌ها در کل سوریه و همچنین به طور خاص در استان ادلب و همچنین ایجاد وحدت و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

بوگدانف تصریح کرد: البته آن دسته از تروریست‌هایی که سلاح‌هایشان را زمین نگذاشته و به حملات‌شان ادامه دهند باید دستگیر یک کشته شوند همانطور که این موضوع صراحتا از سوی طرف روس و برخی از شرکای ما از جمله رهبران مشروع دمشق ابراز شده است.

وی تاکید کرد: تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اجرایی شده و توافق بر سر لیست نمایندگان جامعه مدنی باقی مانده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تلاش برای ایجاد کمیته قانون اساسی در ژنو در حال انجام است و دولت سوریه نامزدهای خود را اعلام کرده مخالفان نیز همین‌طور و سوال اکنون این است که طرف سوم یعنی جامعه مدنی نمایندگانش چه کسانی هستند؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان