//
کدخبر: ۱۲۵۳۹۰ //

هشدار ۸ کشور اروپایی درباره پیامدهای عملیات نظامی در ادلب

در آستانه نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران درباره سوریه، هشت کشور اروپایی در بیانیه‌ای هشدار دادند هرگونه عملیات نظامی در منطقه ادلب «پیامدهای بالقوه فاجعه آمیز انسانی»در پی خواهد داشت.

هشدار ۸ کشور اروپایی درباره پیامدهای عملیات نظامی در ادلب
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آسوشیتدپرس، انگلیس، فرانسه، بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سه میلیون غیر نظامی در منطقه ادلب خواستار حفظ آتش بس در این منطقه شدند.

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص آمادگی گسترده نیروهای دولتی سوریه و متحدانش برای آزادسازی آخرین استان تحت کنترل شورشیان مخالف حکومت بشار اسد منتشر شده است.

این کشورها همچنین از حکومت سوریه خواسته‌اند از دست زدن به هرگونه عملیات نظامی در ادلب خودداری کند.

هشت کشور اروپایی در بیانیه خود تصریح کرده‌اند، تنها راه حل جنگ در سوریه فرایند سیاسی انتقال قدرت زیر نظر سازمان ملل است که آزادی و شان مردم سوریه را حفظ خواهد کرد.

جیمز جفری، مشاور ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در امور سوریه نیز روز پنجشنبه گفت، «شواهد زیادی وجود دارد» نیروهای دولتی سوریه سلاح‌های شیمیایی برای حمله به ادلب آماده کرده‌اند.

جفری تاکید کرده است: من با توجه به بسیاری از شواهدی که در اختیار دارم چنین هشداری را مطرح می‌کنم.

وی تصریح کرد: از منظر ما هرگونه عملیات نظامی،‌ اقدامی بی‌محابا در راستای تشدید درگیری‌هاست.

پیش از این کاخ سفید هشدار داده بود که چنانچه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تصمیم بگیرد که دوباره از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، آمریکا و متحدانش به این اقدام پاسخی سریع و متناسب خواهند داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی در واکنش به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دوبار دستور حملات نظامی به مواضع حکومت سوریه را صادر کرد.

در همین زمینه، دونالد ترامپ اوایل هفته جاری در توییتی به حکومت بشار اسد هشدار داد که علیه منطقه ادلب دست به عملیات نظامی نزند.

امروز جمعه نشست روسای جمهوری روسیه، ترکیه و ایران در تهران برگزار می شود و حسن روحانی میزبان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان خواهد بود. قرار است در این نشست تحولات و آینده سوریه، مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و در نهایت روابط دوجانبه و سه جانبه مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد.

رجب طیب اردوغان پیش از سفر به تهران در خصوص پیامدهای انسانی هرگونه عملیات نظامی در ادلب هشدار داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان