//
کدخبر: ۱۳۵۹۵۰ //

مذاکرات بلندپایه دو کره برگزار شد

مقام های بلند پایه دو کره قبل از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی در روستای مرزی 'پانمونجوم' با یکدیگر دیدار و درباره اجرای توافقات سران دو کشور گفت و گو کردند.

 مذاکرات بلندپایه دو کره برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از خبرگزاری یونهاپ، مذاکرات از ساعت 10 صبح به وقت محلی شروع شد و بخش مهمی از آن به اجرای طرح هایی گذشت که سران دو کشور بتازگی درخصوص آنها توافق کرده اند.

در نشست امروز، دو طرف موافقت کردند نشست سازمان صلیب سرخ دو کشور را در ماه نوامبر برگزار کنند.

همچنین دو کشور مقرر کردند که راه آهن کره شمالی و جنوبی تا ماه نوامبر یا نهایتا دسامبر به یکدیگر متصل شود.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی ماه گذشته میلادی در پیونگ یانگ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کرد و برای کاهش تنش های نظامی و همچنین پیشبرد طرح های ریلی و زمینی میان دو کره با رهبر کره شمالی به توافق رسید.

مذاکرات امروز بر عهده 'چو میونگ گیون' وزیر وحدت کره جنوبی و هیاتی متشکل از 4 نفر دیگر بود و ریاست طرف کره شمالی را هم 'ری سون گون' رییس کمیته وحدت سرزمین مادری در اختیار داشت.

وزیر وحدت کره جنوبی گفت با نظرداشت تلاش های دو کشور برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، این دور از گفت و گوها بیش از گذشته اهمیت دارد.

طرفین امروز تصریح کردند که به دنبال اجرای طرح های مشترک برای مرتبط کردن مناطق شرقی و غربی دو کشور با راه آهن و خطوط شوسه هستند.

رهبران دو کره در سال جاری میلادی سه بار با یکدیگر دیگر دیدار داشته اند که حاصل آن چندین بیانیه و سند همکاری بوده است انتظار می رود رهبران دو کشور یک بار دیگر تا قبل از پایان سال 2018 میلادی با یکدیگر دیدار کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان