//
کدخبر: ۱۲۸۵۵۵ //

تاکید آلمان بر ادامه حمایت‌هایش از پیشمرگ‌های کرد عراق

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که حمایت‌های آلمان از کردهای شمال عراق ادامه می‌یابد.

تاکید آلمان بر ادامه حمایت‌هایش از پیشمرگ‌های کرد عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه خبری دویچه وله، اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در جریان دیدارش از اربیل عراق گفت که پس از پیروزی پیشمرگ‌های کرد بر شبه‌نظامیان داعش در آینده کمک‌های آلمان به اقلیم خودمختار کردستان شامل تجهیزات لجیستیکی، تجهیزات ضد مین و امکانات برای مراقبت‌های پزشکی را شامل خواهد شد.

ارتش آلمان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در حمایت از پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق به آنها آموزش نظامی می‌داد و در جنگ با جریان تروریستی داعش برای آنها سلاح می‌فرستاد.

فون درلاین در جریان سفرش به اربیل از پایگاه‌های تمرینات نظامی پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق دیدن کرد و از جمله به مرکزی رفت که در آن خودروهای نظامی آلمان نگهداری می‌شدند. او همچنین از بیمارستانی در این منطقه دیدن کرد.

وزیر دفاع آلمان در این دیدار گفت در ارتباط با پروژه‌هایی که آلمان در اقلیم خودمختار کردستان پیاده کرده می‌توان به خوبی دید که کمک تنها به صورت تحویل وسایل ضروری یا پول نقد نیست، بلکه آنچه در امر کمک‌رسانی بسیار پراهمیت است تداوم و طولانی بودن زمان آن است.

فون درلاین در این دیدار از پیشمرگ‌های اقلیم کردستان عراق به خاطر "دفاع عالی از کشورشان، کمک به پناهجویان و مقابله با داعش تشکر کرد.

وی شرایط جدید برای فعالیت ارتش آلمان در عراق را در ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در جریان سفرش به عراق اعلام کرد. این فعالیت را مجلس نمایندگان آلمان "بوندستاگ" به مدت هفت ماه تمدید کرده و شمار سربازان مستقر در کردستان عراق را از یکهزار و ۳۵۰ نفر به ۸۰۰ نفر کاهش داد. فعالیت ارتش آلمان در اقلیم خودمختار کردستان با پایان ماه اکتبر ۲۰۱۸ خاتمه می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان