//
کدخبر: ۱۲۷۲۹۳ //

حیدر العبادی:با آخرین تصمیم‌های خود غافلگیرتان خواهم کرد!

نخست وزیر عراق گفت: نامزدی برای دور دوم نخست وزیری تصمیم او نبود بلکه به توصیه برخی این تصمیم را گرفته است.

حیدر العبادی:با آخرین تصمیم‌های خود غافلگیرتان خواهم کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

«حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق، شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت: به توصیه‌های مرجعیت دینی عراق احترام قائل بوده و به آن پایبند است.

او گفت: طرح ما عراقی ملی بوده و براساس "نه شرقی و نه غربی"  است، می‌خواهیم آن را در راستای منافع عراق و همه عراقی‌ها تکمیل کنیم.

او افزود: بدون آنکه اصراری بر ماندن در قدرت داشته باشم، به اقدامات قانون اساسی ملتزم بوده و به توصیه‌های مرجعیت دینی احترام قائلیم و با آن‌ها موافق هستیم، هرگز خواستار این نبودیم که بر ماندن در قدرت اصرار داشته باشیم یا اینکه دور دوم هم ما باشیم.

نخست وزیر عراق گفت: قصد نامزدی برای دور دوم را نداشت ولی برخی از او خواستند به دلیل دستاوردها و پیروزی‌های امنیتی و اقتصادی‌اش نامزد شود.

او اظهار داشت که ای کاش با نامزدی برای دور دوم نخست وزیری موافقت نمی‌کرد؛ چرا که انتخاب نخست وزیر در عراق یک فرآیند پیچیده بوده و بر سر آن درگیری‌هایی وجود دارد.

رئیس ائتلاف النصر عراق گفت: قطعا اصراری بر ماندن در قدرت نیست؛ من خواستار تسریع در روند تشکیل دولت هستم. از امروز می‌گویم با آخرین تصمیم‌ها خود غافلگیرتان خواهم کرد و خواهید دید که اصراری بر ماندن در قدرت نداریم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان