//
کدخبر: ۱۲۵۴۷۷ //

ائتلاف الفتح و گروه‌های مقاومت عراقی خواهان برکناری العبادی شدند

ائتلاف الفتح عراق و برخی گروه‌های شبه نظامی این کشور در پی رویدادهای چند روز اخیر در بصره خواهان برکناری فوری حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از سمتش شدند.

ائتلاف الفتح و گروه‌های مقاومت عراقی خواهان برکناری العبادی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که با خواسته‌های مردم صبور و مجاهد بصره روبرو هستیم، کمکی به آنها نمی‌شود. اداره نامناسب دولت و عملکرد نامطلوب نخست وزیر در پرونده خدمات رسانی و ناتوانی دولت در سال‌های اخیر در فراهم سازی حداقل خواسته های مردم عراق به ویژه بصره را محکوم می‌کنیم.

ائتلاف الفتح که دومین ائتلاف پارلمان از لحاظ تعداد کرسی است همچنین تهدید کرد: برای برکناری العبادی طبق چهارچوب های قانونی به پارلمان می‌رویم. ما مطمئنیم عاملان اقدامات وحشیانه علیه تظاهرکنندگان گروهی گمراه هستند و با دست‌هایی از خارج اداره می‌شوند و برنامه‌هایشان بوی توطئه آمریکا و عربستان می‌دهد و این مساله باعث شد ما با هموطنان معترضمان در محکومیت این وحشیگری‌ها همراه شویم.

این ائتلاف که متشکل از گروه‌های شبه نظامی موسوم به حشد شعبی است، از العبادی خواسته به خاطر "شکست آشکار در همه پرونده‌های ملی" فورا استعفا دهد.

روز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی هزاران تن از ساکنان شهر بصره در جنوب عراق در اعتراض به اوضاع نامناسب معیشتی تظاهرات کردند که در جریان این تظاهرات درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد. تظاهرات‌ها در هفته گذشته دست‌کم 10 کشته برجای گذاشته است.

امروز گروه‌های مقاومت در عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حوادث اخیر در بصره حیدر العبادی را مسئول کامل بحران در بخش خدمات رسانی و ناامنی و بی ثباتی در عراق دانسته و خواهان برکناری فوری وی شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان