//
کدخبر: ۱۲۳۲۸۴ //

آمریکا: گزارش سازمان ملل درباره جنایات جنگی در یمن بسیار نگران‌کننده است

آمریکا تاکید کرد: گزارش سازمان ملل در خصوص احتمال وقوع جنایات جنگی در یمن بسیار نگران کننده است و ما از تمامی طرفین درگیر این را می‌خواهیم تا از خشونت اجتناب کنند.

آمریکا: گزارش سازمان ملل درباره جنایات جنگی در یمن بسیار نگران‌کننده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت‌: ما گزارش شورای حقوق بشر را مشاهده کردیم. همان طور که در این گزارش آمده است، احتمال نقض قوانین بین‌المللی از نظر دولت آمریکا بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ما معتقد هستیم که اگر چنین جنایاتی رخ داده است هیچ توجیهی برای آنها وجود ندارد. ما از تمامی طرفین درگیر می‌خواهیم تا اقدامات لازم را برای اجتناب از هر گونه خشونت اتخاذ کنند.

ناوئرت عنوان داشت: عربستان شریک استراتژیک آمریکا است و ائتلافی که ریاض هدایت می‌کند با انجام تحقیقات درباره کشته شدن ۴۴ کودک یمنی در حمله هوایی ائتلاف عربی موافقت کرده است.

روز سه‌شنبه بازرسان سازمان ملل اعلام کردند که تمامی طرفین در جنگ خونین یمن مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و در گزارش خود به حملات هوایی مرگبار، خشونت‌های جنسی گسترده و استخدام کودکان و نوجوانان به عنوان کودک سربازان اشاره کردند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه به شدت از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن که تحت حمایت آمریکا قرار دارد دفاع کرد.

این ائتلاف که حملات هوایی‌اش تلفات غیرنظامی سنگینی در یمن داشته است، تمامی نقض‌ها و اشتباهات ذکر شده در گزارش سازمان ملل را رد و از عدم بی‌طرفی سازمان ملل انتقاد کرد.

جیمز ماتیس افزود: حمایت آمریکا بدون قید و شرط نیست و شروط ما این است که این ائتلاف همه چیز را تا حد امکان با در نظر گرفتن مسائل انسانی انجام دهد تا از تلفات غیرنظامیان و کشته شدن افراد بی‌گناه اجتناب کند و آنها از روند صلح با میانجی‌گری سازمان ملل حمایت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان