//
کدخبر: ۱۲۳۱۴۷ //
سخنگوی انصارالله یمن:

سازمان ملل در برابر باجگیری کشورهای متجاوز مستقل عمل کند

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن چهارشنبه شب در واکنش به گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درمورد جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی گفت که این سازمان در برابر باجگیری آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات به صورت مستقل عمل کند.

سازمان ملل در برابر باجگیری کشورهای متجاوز مستقل عمل کند
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالسلام در صفحه توئیتری خود نوشت: گزارش هیات حقیقت یاب سازمان ملل متحد در یمن، تنها بخش کوچکی از جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی است که اساسا این گونه جنایت ها ریشه در رویکرد این ائتلاف دارد. متجاوزان و اشغالگران آماده هستند برای تحمیل سلطه وحشیانه شان، همه مردم را قربانی می کنند.

وی افزود: در سایه گزارش سازمان ملل از فجایعی که ائتلاف سعودی در حق مردم یمن مرتکب شده است، به سازمان ملل متحد اعلام می کنیم، بیشتر از این موارد تحقیق کنید، در صدد کسب اطلاعات موثق باشید، از باجگیری های دشمنان چهارگانه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات دوری گزینید و دست از تملق و سرپوش گذاشتن به این گونه جنایت ها دست بردارید.

وی در پایان تصریح کرد: صرفنظر از کاستی های گزارش کارشناسان سازمان ملل و ایراد ما به برخی مطالب آن، اما این گزارش تایید کرد که هیچ سلاحی از طریق بازرسی های دریایی کشف و ضبط نشده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد در اولین گزارش خود به شورای حقوق بشر این سازمان به خسارات و صدمات ناشی از حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن طی سال گذشته اشاره کردند.

آنها از جامعه جهانی خواستند، از فراهم آوردن تسلیحاتی که ممکن است در جنگ یمن استفاده شود، خودداری کنند.

از جمله اشاره آشکار این کارشناسان در این رابطه به کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس بود که به تجهیز این ائتلاف متجاوز کمک کرده اند.

در این گزارش آمده است، شواهد متقنی وجود دارد که نشان می دهد، دولت های امارات و عربستان مسئول نقض حقوق بشر جنگ یمن هستند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان