//
کدخبر: ۱۲۲۶۶۸ //

چین ارتش را برای مقابله با آمریکا تقویت می کند

یک روزنامه چینی ادعا کرد ارتش این کشور با ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته و سامانه های لیزری به دنبال تقویت خود برای مقابله با آمریکا است.

 چین ارتش را برای مقابله با آمریکا تقویت می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه 'مورنینگ پست' هنگ کنگ روز سه شنبه در مطلبی با اشاره به اینکه ارتش در حال تولید سلاح های لیزری و همچنین سامانه های ضد پهپاد است تصریح کرد چین خود را از لحاظ تسلیحات مذکور قوی می کند تا بتواند سامانه های پهپادی آمریکا و وسایل بدون سرنشین آن کشور را در صورت لزوم هدف قرار داده و توان نظامی اش را در این عرصه از واشنگتن بالاتر ببرد.

این روزنامه می نویسد افزون بر این پکن سامانه های پهپادی را تولید کرده است که بتواند در برابر تسلیحات لیزری مقاومت کرده و با ارسال علایم گمراه کننده، خود را از رادارها دور نگهداشته و مورد حراست قرار دهد.

از جمله این تسلیحات سامانه سایلنت هانتر (شکارچی ساکت) است که نوعی تسلیحات لیزری پهپادی با قابلیت بسیار بالای تهاجمی محسوب می شود.

مورنینگ پست ادامه داده است: البته چین هنوز در این عرصه عقب تر از آمریکا است واشنگتن می تواند سامانه های لیزری ضد پهپاد قوی تر و بزرگتر با برد بالاتر بسازد اما چین بسرعت تلاش می کند تا در این عرصه از واشنگتن پیشی بگیرد.

سامانه های لیزری، ارسال علایم راداری گمراه کننده و استفاده از شبکه های موسوم به نت از جمله تسلیحاتی است که کشورهای پیشرفته برای مقابله با پهپادها از آن استفاده می کنند چین نیز امیدوار است در این عرصه پیشرفت های فنی بیشتری کسب کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۶۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان