//
کدخبر: ۱۲۱۸۹۱ //

آمریکا به روسیه هشدار داد

واشنگتن به مسکو هشدار داده که در صورت توسل ارتش سوریه به سلاح‌ شیمیایی در «ادلب»، آمریکا دست به یک «اقدام نظامی قوی» علیه دولت «بشار اسد» خواهد زد.

 آمریکا به روسیه هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالی که وزارت دفاع روسیه از آماده شدن آمریکا، فرانسه و انگلیس برای حمله به سوریه به بهانه ادعایی حمله شیمیایی در این کشور خبر داده، یک رسانه آمریکایی از هشدار واشنگتن به مسکو درباره حمله به مواضع دولت «بشار اسد» خبر داد.

امروز شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه کشور غربی آماده حمله‌ای دیگر علیه سوریه می‌شوند و گروه‌های مسلح مستقر در سوریه آماده یک حمله شیمیایی دیگر با هدف تامین بهانه برای اقدام نظامی علیه سوریه می‌شوند.

این وزارتخانه، انگلیس را متهم کرده که در آماده‌سازی این حمله شیمیایی، با تروریست‌ها در سوریه همکاری می‌کند.

هشدار روسیه درباره بهانه‌جویی آمریکا، فرانسه و انگلیس برای یک حمله دیگر به سوریه در شرایطی مطرح شده که یک رسانه آمریکایی خبر داده که واشنگتن درباره این موضوع به مسکو هشدار داده است.

«بلومبرگ» به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داد: «آمریکا به روسیه گفته است، در صورت استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی برای بازپسگیری یکی از آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان از سلاح‌های شیمیایی، (واشنگتن) آماده انجام یک حمله نظامی قوی علیه سوریه است»..

به ادعای این رسانه، «مقام‌های آمریکایی می‌گویند که آنها اطلاعاتی درباره احتمال برنامه‌ریزی (بشار) اسد برای حمله شیمیایی در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه دارند».

انتشار خبر هشدار آمریکا به روسیه درباره سوریه، در حالی صورت گرفته که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در تدارک یک عملیات نظامی گسترده علیه تروریستهای حاضر در این استان هستند.

در خبرها آمده بود که نیروهای سوری در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به جبهه های ادلب و لاذقیه هستند.

به گفته منابع مطلع آمریکایی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار اخیر با همتای روس خود گفت که در صورت توسل دمشق به حمله شیمیایی، واشنگتن برای انجام یک حمله نظامی قوی‌تر از آنچه قبلا انجام شده، آمادگی دارد.

اشاره بولتون به حمله فروردین سال ۱۳۹۶ به پایگاه «الشعیرات» و همچنین حمله ۲۵ فروردین سال جاری آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه توسل سوریه به حملات شیمیایی است.

ادعاهای آمریکا در حالی صورت گرفته که دمشق و مسکو بارها اعلام کرده‌اند ارتش سوریه اصلا سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و این سلاح‌ها تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی یا امحا و یا به خارج از کشور منتقل شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان