//
کدخبر: ۱۱۳۳۵۲ //

روسیه: هیچ اصل قانونی برای ادامه حضور آمریکا در سوریه وجود ندارد

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، هیچ گونه اصول قانونی یا واقعی برای ادامه یافتن عملیات نظامی آمریکا در سوریه وجود ندارد و واشنگتن یا باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند یا اینکه در زمینه بازگشت پناهجویان سوری با مسکو همکاری کند.

روسیه: هیچ اصل قانونی برای ادامه حضور آمریکا در سوریه وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا در سوریه مانع عملیات سیاسی در این کشور شده است، اظهار داشت: هیچ گونه اصول قانونی واقعی برای اینکه نظامیان آمریکا عملیات‌هایی را در سوریه اجرا کنند، وجود ندارد.

کوناشنکوف گفت: در این حالت نیروهای آمریکایی تنها یک امکان برای ماندن در سوریه دارند و آن هم پیوستن به همکاری‌های موجود میان روسیه و دمشق در عملیاتی برای کمک به بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به مناطق‌شان است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: اگر فرمانده فعلی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه امکانی را برای چنین همکاری متصور نیست، پس بهترین راه‌حل خودداری از کارشکنی در روند صلح و آغاز خروج سریع نیروهای آمریکایی از خاک سوریه است.

کوناشنکوف در ادامه از واشنگتن خواست نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کرده و به حضور نظامی‌ خود در این کشور که بدون هماهنگی با دولت سوریه انجام شد، پایان دهد.

این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات اخیر ژنرال جوزف ووتل، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای ای.بی.سی آمریکا بیان شد.

ژنرال ووتل گفته بود، همکاری با روسیه در زمینه بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان به دلیل حمایت‌های مستمر روسیه از دولت بشار اسد غیرممکن است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که مسکو پیشنهاداتی را به واشنگتن درباره ساماندهی روند بازگشت پناهجویان سوری از اردن و لبنان ارائه کرد.

روسیه اخیرا یک مرکز برای میزبانی و اسکان پناهجویان سوری در سوریه ایجاد کرده است.

دمشق بارها تاکید کرده است، حضور نیروهای آمریکایی و حضور هرگونه نظامی خارجی در سوریه بدون موافقت دمشق به منزله جنگ و تجاوز علیه حاکمیت ملی سوریه و نیز نقض آشکار منشور و اصول سازمان ملل است.

همچنین دولت سوریه بارها از آمریکا خواسته فورا و بدون پیش‌شرط نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.

آمریکا از اوت ۲۰۱۴ رهبری ائتلافی نمایشی را به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بر عهده دارد و طی آنها مرتکب ده‌ها کشتار در حق غیرنظامیان در رقه، دیر الزور و حومه شمالی حلب شده و این عملیات‌ها ویرانی گسترده زیرساخت‌ها در سوریه را به بار آورده است. اتفاقات نشان می‌دهند که هدف آمریکا استفاده از این گروه تروریستی برای تحقق برنامه‌هایش در منطقه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۳۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان