//
کدخبر: ۱۱۸۲۷۷ //

ایران خط قرمز است - محمد مجید الشیخ*

صرفنظر از اظهارات سیاسیون و دیدگاه های آنان و منافعی که برای کشورها و ملت های خود دنبال می کنند و میزان واقعیت هایی که بدان باور دارند، و به دور از عواطف، احساسات و شعارهای انقلابی، برخی مسایل وجود دارد که عراق باید در روابط خود با ایران، اگر همه جهان هم اقدام به محاصره و جنگ با تهران کنند، به طور خاص و ویژه مد نظر قرار دهد، چرا که روابط با ایران جزو اصول ثابت عراق است.

 ایران خط قرمز است - محمد مجید الشیخ*
به گزارش فرتاک نیوز،

موارد ضروری این رابطه به شرح زیر است:

1 - روابط تاریخی و مذهبی دو کشور

روابط تاریخی و مذهبی، از این دو کشور، ملتی واحد ساخته که مشترکات و تشابهات زیادی دارند که میان هیچ دو ملتی دیگر نمی توان یافت. یکی از دلایل مهم حوزه و مرجعیت دینی ایرانیان این است که صدها سال در عراق حضور داشته اند.

روابط میان دو ملت از نوع ویژه ای است که این دو کشور را پدر و مهد اصلی تشیع قرار داده و به دلیل همین ویژگی، این دو کشور از سوی دشمنان واحدی شامل رژیم های فرقه گرای منطقه ای و صهیونیست ها هدف حمله قرار گرفته است.

2 - از بین بردن لکه ننگ

جنگ ظالمانه ای که رژیم سابق عراق برای ساقط کردن نظام اسلامی ایران آغاز کرد و باعث شهادت صدها هزار نفر و زخمی شدن و جانبازی شماری زیادی شد و شمار زیادی یتیم و زن بیوه و خسارت های مادی بسیاری بجا گذاشت، لکه ننگی بر پیشانی عراق در آن زمان شد.

این درست است که جنگ به اراده و تصمیم مردم و موضعگیری آنها نبود و خود نیز مورد ستم حزب بعث در آن زمان بودند اما به هر حال این جنگ به نام عراق تمام شد و در آن صدها هزار عراقی خواسته یا ناخواسته شرکت داشتند.

البته نباید فراموش کرد که صدها هزار عراقی نیز به دست حزب بعث برای حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی در زندان ها کشته شدند. همچنین کسانی بودند که از شرکت در جنگ امتناع و فرار یا سلاح های خود را نابود کردند و هزاران نفر نیز در جبهه جنگ اعدام شدند.

به رغم همه اینها اما آثار جنگ به همین زودی از بین نمی رود بلکه زمان طولانی لازم است تا حسن تعاملات و موضع گیری های حقیقی روشن و خاطرات گذشته از ذهن و وجدان مردم فراموش شود، هرچند این خاطرات هرگز از ذهن رهبران، نخبگان، قشر آگاه و انقلابی جامعه ایران که بر حقایق واقفند، پاک نمی شود اما از ذهن های مردم عادی محو خواهد شد.

3 - فضل و احسان ایران به عراق

ایران طی سال های اخیر از عراق در نبردش با گروه تروریستی داعش به طور کامل حمایت کرد. همچنین این ایران بود که در 15 سال اخیر از زمان سقوط صدام تا به امروز در مقابل همه نقشه ها و طرح های آمریکا علیه عراق ایستاد و به دولت بغداد یاری رساند. مخازن سلاح خود را به روی آنها باز کرد، مشاوران نظامی و نیروهای جنگی خود را به عراق فرستاد. به این ترتیب ایران بزرگ ترین حامی و پشتیبان عراق در طول جنگ با داعش و سایر توطئه های آمریکا بود. (هل جزاء الاحسان الا الاحسان: آیا پاداش نیکی جز نیکی است.)

4 - اسلام سیاسی و امنیت اسرائیلی

صهیونیست ها و غربی ها خیلی پیشتر به خوبی می دانستند که اسلام سیاسی در منطقه از جمله در کشورهای عراق، ایران، لبنان، دشمن سرسخت و خطرناکی است و به همین دلیل جنگ علیه آن را آغاز کردند.

همانطور که در ایران جنگی را برای مواجهه با آن ترتیب دادند و در عراق نیز جنگ سختی را برای ریشه کن کردن حرکت اسلامی شروع کردند زیرا می دانستند که اسلام سیاسی جبهه و قوای واحدی است که قد علم کرده تا در برابر پروژه های صهیونیستی - آمریکایی در منطقه بایستد و آن را ریشه کن کند.

پروژه ای که برای ساختن یک 'اسرائیل دوم' با شعار 'سرزمین اسرائیل از نیل تا فرات' شروع شده و نزدیک بود با نابودی چهار کشور منطقه شامل عراق، سوریه، لیبی و یمن محقق شود.

بنابراین تضعیف قلعه مقاومت یعنی ایران به منزله تضعیف و هدف قرار دادن همه قوای مقاومت و کل محور مقاومت در منطقه و تقویت و یاری رساندن به رژیم صهیونیستی است.

5 - پروژه تشیع

هرگونه تضعیف ایران به معنای تضعیف پروژه تشیع در جهان و نیز تقویت دشمنان تشیع بخصوص وهابیون و صهیونیست ها و نابود کردن رویای دولت شیعه است که برای آن قرن ها تلاش شده است.

6 - نبرد تمدنی

ایران قلعه و تنها دولت اسلامی مستقل و ایستاده در برابر هیمنه غربی ها بر جهان اسلام است و غرب تلاش دارد تا این تمدن اسلامی را که ایران سردمدار آن است، نابود کند و بر مقدرات جهان اسلام تسلط یابد. بنابر این حمایت و پشتیبانی از ایران و تقویت و دفاع از آن یک ضرورت وجودی، تمدنی و عقیدتی است.

7 - وفا به خون شهدا

حمایت از جمهوری اسلامی وفای به خون هزاران شهید مجاهدی عراقی است که در دفاع از آن در زندان های حزب بعث و جبهه های جنگ تحمیلی شهید شده اند.

8 - وفا به شهید صدر

آیت الله شهید محمدباقر صدر گفت که در امام خمینی(ره) ذوب شوید همانطور که ایشان در اسلام ذوب شده اند و او زندگی خود را برای اتخاذ این موضع فدا کرد.

9 - حسین عصر

ایران امروز (امام) حسین (ع) عصر است که از سوی ارتش های صهیونیستی و ارتش بنی امیه محاصره شده و ایدئولوژی ایران، ایده ای حسینی و انقلابی است که صدها سال منتظر آن بوده ایم. انقلابی که بزرگ ترین طاغوت منطقه را ساقط کرده است.

بنابراین کسانی که تردید دارند و می دانند که آنها حقند، نباید (امام) حسین(ع) را تنها بگذارند به این دلیل که (امام) حسین(ع) شخص نیست بلکه منطق، روش و اسلوبی است که تاریخ بار دیگر تکرار کرده است. انقلاب (امام) حسین(ع) انقلاب ارزش ها بود و ایران امروز همان دولت و انقلاب برای ارزش های الهی است.

10 - امام علی (ع) به ما فرمودند که در برابر ظالم، دشمن و برای مظلوم یاور باشید و هیچ شکی نیست که 'ترامپ' این احمق صهیونیست رمز ظلم در جهان است.

11 - عراق کشوری بود که از سوی قوای شر جهان هدف قرار گرفت زیرا که سرزمین انبیا(ع) و اولیا(ع) بود و کربلا در آن قرار داشته و مکتب انقلابیون بود و تنها کشوری که این کشور را یاری رساند ایران بود.

12 - تضعیف ایران برای عراق به مثابه خودکشی است

ایران همانطور که از روایت ها برمی آید، پایگاه امام مهدی (عج) است که ارتش های خود را از این کشور به سمت عراق و سپس بیت المقدس برای آزادی و فتح آن حرکت خواهد داد.

13 - کشوری مانند ایران، کشوری نمونه است که در برابر حملات نظامی و امنیتی و محاصره طی 40 سال مقاومت کرده و پیروزی ها را رقم زده و همه پرونده های مواجهه با پروژه های صهیونیستی را در منطقه اداره می کند در حالی که همه کشورها از آن بازماندند و پرچم تسلیم بالا بردند و شروع به عادی سازی روابط با این رژیم کردند و مساله فلسطین، قدس و مقدسات و شرف و کرامت خود را فروختند.

ایران موفقیت های بسیاری را نیز در عرصه علم و فناوری رقم زده و جایگاه جهانی را در این زمینه ها کسب کرده و کشوری این چنین فخری برای شیعه و مسلمان است و دشمنان این کشور را خطری برای منافع نامشروع خود می دانند.

ایران در حقیقت اکنون بهای دشمنی با صهیونیست ها و یاری رساندن به مستضعفین جهان را می دهد.

14 - دشمن تمدن اسلامی سعی در ایجاد شکاف و گسست در وحدت شیعه و ایجاد کینه و نزاع میان آنها داشته و سعی دارد با عبارات و عناوینی مانند تشیع عربی، تشیع فارسی، تشیع سکولار، تشیع محافظه کار و تشیع میانه رو آنها را منشعب کند.

15 - ایران محفوظ خواهد بود و آنچه روی می دهد آزمایش و امتحان الهی است و این مسوولیت همه ما و در حقیقت وفا به امانت شهدا و بزرگان اسلام، امام خمینی(ره) و صدر است که از آن دفاع کنیم.

حمله به ایران حمله به کل تمدن اسلامی و نه فقط حمله به یک دولت و نظام سیاسی است. این حمله، حمله به اسلام، تشیع، بیداری اسلامی و اسلام سیاسی در منطقه و جهان و اسلام تمدنی جایگزین نظام غربی ظالم است.

این حمله، حمله ای است به قوا و مقاومت ایستاده در برابر پروژه صهیونیستی - آمریکایی در منطقه و بدنه تمدن اسلامی و ارزش ها والای که در مسیر تحقق آن رودهای خون فدا شده است.

این یک پروژه برای حمله به پروژه آخر الزمان و صاحب آن و آمادگی برای اجرایی کردن پروژه صهیونیستی - صلیبی - سکولار است.

در پایان، عقلا برای قتل شیران خود، یاری نمی دهند زیرا می دانند که سگ های دشمنان، آنها را خواهند درید.

...................................................

* سفیر سابق عراق در تهران

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان