//
کدخبر: ۱۱۷۲۰۴ //
روزنامه فرانسوی:

اقدامات ترامپ، تهدیدی علیه شرکت های اروپایی است

پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی «لزاکو» روز چهارشنبه نوشت: اقدامات یکجانبه دولت دونالد ترامپ، تهدیدی جدی برای شرکت های فرانسوی و استقلال آنها محسوب می شود.

اقدامات ترامپ، تهدیدی علیه شرکت های اروپایی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لزاکو، شرکت های اروپایی، از خودروسازی گرفته تا هواپیما سازی و پتروشیمی، همه این روزها با تهدیدهای آمریکا رو به رو هستند.

این تهدیدها همزمان با ورود ترامپ به کاخ سفید آغاز شد و تا کنون نیز ادامه داد. تهدیدهای آمریکا علیه شرکت های اروپایی، می تواند استقلال این شرکت ها را زیر سئوال ببرد.

بر اساس پیش بینی های شرکت خودروسازی پژو سیتروئن، این شرکت با خروج از بازار ایران، یکصد و 68 میلیون یورو زیان مالی خواهد کرد.

این شرکت فرانسوی که سالهاست نمونه های پژو 405 و 206 را در ایران تولید می کند، از سال 2016 و پس از توافق هسته ای وین، با راه اندازی خط تولید پژو 2008، اقدام به سرمایه گذاری جدید در این کشور کرد. اما با خروج یکجانبه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق با تهران، انتظار می رود، شرکت برای سه ماهه نخست سال آینده میلادی، زیان هنگفتی را از بابت خروج از ایران متحمل شود.

همزمان با اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا از روز سه شنبه قوانین مسدود سازی برای مقابله با واشنگتن را اجرایی کرد.

پیشتر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ضمن تاکید بر حمایت از فعالان اقتصادی اروپایی در ایران، مراتب تاسف خود را از اینگونه اقدامات دولت امریکا اعلام کرده بود.

توافق هسته ای ایران و 1+5 پس از حدود 2سال مذاکرات فشرده میان ایران، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در سال 2015به امضا رسید. ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه سال جاری خروج آمریکا از این توافق را اعلام کرد. این اقدام با انتقادات گسترده جهانی و بویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام رو به رو شد و این کشورها اعلام کردند که به برجام پایبند بوده و از آن حمایت می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان