//
کدخبر: ۱۱۶۰۳۳ //

مقابله واشنگتن با پکن صلح و ثبات جهان را به خطر می اندازد

وزیر امورخارجه چین در دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت: روابط پکن- آمریکا در شرایط کلیدی و حساسی قرار دارد و مقابله واشنگتن با چین نتیجه باخت - باخت به همراه دارد که توسعه، صلح و ثبات جهان را به خطر می اندازد.

مقابله واشنگتن با پکن صلح و ثبات جهان را به خطر می اندازد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از رسانه های آسیایی، وزیران امورخارجه آمریکا و چین در حاشیه پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخاجه کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' در سایه فضای پرتنش میان دو کشور دیدار کردند.

وزیرامورخارجه چین تاکید کرد: آمریکا و چین هر دو از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل و دو ابرقدرت اقتصادی جهان هستند و چگونگی روابط دو کشور نه تنها بر ملت های دو طرف بلکه برشرایط اقتصادی و رفاه دیگر ملت های جهان تاثیر دارد.

وانگ یی گفت: براین باوریم همکاری تنها انتخاب درست پکن و واشنگتن در جهان است و جامعه جهانی نیز این انتظار را از دو طرف دارند.

وی تاکید کرد: مقابله دو طرف تنها یک نتیجه باخت - باخت را به دنبال دارد که صلح و ثبات و توسعه در جهان را به خطر می اندازد.

وانگ یی تاکید کرد: دو طرف باید تفاوت ها و اختلافات میان خود را مدیریت کرده و ازطریق گفت وگو و مشورت بر اساس احترام متقابل و شرایط برابر، روابط دو جانبه را درمسیر درست خود به پیش برند.

مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا نیز دراین دیدار گفت: روابط پکن- واشنگتن بسیار مهم است و آمریکا انتظار دارد هر دو طرف موفق باشند و قصدی برای خنثی کردن توسعه اقتصادی چین ندارد.

وی تاکید کرد: آمریکا بر این موضع و سیاست خود در مورد چین پایبند است.

پمپئو از همتای چینی خود خواست تا پکن تلاش های مشترک با آمریکا به منظور تقویت هماهنگی ها در امور مهم جهان از جمله خلع سلاح هسته ای کره شمالی را افزایش دهد.

آمریکا با راه انداخت جنگ تجاری تمام عیار علیه چین، تاکنون 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی چینی اعمال کرده است اقدامی که به واکنش مشابه چین مواجه شده است.

واشنگتن در اقدامی جدید همچنین اعلام کرد قصد دارد تعرفه 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین را به 25 درصد افزایش دهد که باعث تشدید جنگ تجاری میان دو کشور شده است.

کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین نیز در اقدامی تلافی جویانه روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد بر پنج هزار و 207 قلم کالا وارداتی از آمریکا به ارزش 60 میلیارد دلار، بین پنج تا 25 درصد تعرفه اعمال کرده است.

اجلاس سالانه وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' از روز دوشنبه گذشته در سنگاپور که ریاست اتحادیه را برعهده دارد ،درحال برگزاری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان