//
کدخبر: ۱۱۴۷۰۰ //

اجلاس آسه آن در سنگاپور آغاز شد

سنگاپور از امروز (هشتم مرداد) میزبان چندین اجلاس منطقه ای و بین المللی مرتبط با اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن ' از جمله پنجاه و یکمین نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه و نشست های مرتبط با آن است .

 اجلاس آسه آن در سنگاپور آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 از رسانه های آسیایی، وزیران امور خارجه 10 کشور عضو این اتحادیه به همراه وزیران خارجه کشورهای ناظر از جمله ایران در پنجاه و یکمین نشست ، کنفرانس بعد از نشست وزیران خارجه، نوزدهمین نشست آ.سه.آن پلاس، هشتمین نشست وزیران شرق آسیا و بیست و پنجمین همایش منطقه ای آ.سه.آن در باره آخرین تحولات منطقه ای و فرا منطقه ای گفت و گو می کنند.

قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور امضای اسناد پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا (تاک) به سنگاپور سفر کند.

طبق گزارش مرکز مطالعات آسه آن، سنگاپور در سال جاری میزبان و یا ریاست حدود 200 نشست مختلف مرتبط با این اتحادیه منطقه ای را در سطح سران، وزرا، کارشناسان ارشد و همچنین گروههای کاری مختلف بر عهده دارد.

طبق گزارش شبکه تلویزیون 1 مالزی، وزرای امور خارجه آ.سه.آن در این نشست شش روزه همکاریهای جاری و آینده و همچنین مشارکت در جلسات دیگری در خصوص معماری منطقه و توسعه بین المللی و منطقه ای را در دستور کار خود دارند.

دور پنجاهم این نشست سال گذشته به میزبانی فیلیپین در مانیل پایتخت این کشور برگزار شد.

سنگاپور میزبان سی و دومین نشست این اتحادیه و همچنین در ماه نوامبر سال جاری میزبان سی و سومین نشست سران آ.سه.آن خواهد بود که علاوه بر آن نشست شرکای گفتمانی آ.سه.آن نیز در کنار آن برگزار می شود.

سنگاپور که در سال جاری ریاست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد، ضمن پذیرش میراث گذشته این اتحادیه منطقه ای، برخی مسئولیت ها را بر عهده دارد تا به عنوان باید و نبایدها کارنامه درخشانی از مدیریت خود در این اتحادیه ثبت نماید.

'ویویان بالاکریشنان' وزیر امور خارجه این دولت شهر کوچک حوزه جنوب شرق آسیا که در سال جاری ریاست 'آ.سه.آن' را بر عهده دارد ، پیشتر اعلام کرد: تصمیمات توافق محور این بحث را به وجود می آورد که همه اعضاء دریابند که برغم تنوعی که در سطح این منطقه وجود دارد هر کدام صدای برابری دارند. با این وجود، کسب موافقت در برخی موارد نیز چالش برانگیز است.

موسسه تحقیقاتی 'اسحاق یوسف' در سنگاپور و همچنین مرکز مطالعات آ.سه.آن در تازه ترین ماهنامه خود مرتبط با ماه جولای، ریاست سنگاپور بر این اتحادیه منطقه ای را مورد بحث و گفت و گو قرار داده اند.

در این نسخه به نقل از 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور آمده است: دهه ها تعاملات فشرده به ما کمک کرده است که درک متقابل عمیقی از یکدیگر داشته باشیم و به جای فکر کردن در سطح ملی، تفکر منطقه ای را در ما درونی کرده است.

طبق گزارش رسانه ها احتمالا مایک پمئو وزیر امور خارجه آمریکا دراین اجلاس شرکت می کند و علاوه بر دیدار با وزیران امور خارجه آسه آن، با همتایان کره شمالی و جنوبی خود دیدار و گفت وگو خواهد داشت.

آمریکا وکره شمالی در خرداد ماه در اجلاس دوجانبه سنگاپور توافقنامه خلع سلاح اتمی را امضا کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان