//
کدخبر: ۱۱۱۰۳۴ //

کره جنوبی و اروپا خواستار تحکیم صلح در شبه جزیره کره شدند

دیپلمات های ارشد کره جنوبی و اروپا در گفت و گوی تلفنی درباره مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی خواستار تحکیم صلح در شبه جزیره کره شدند.

 کره جنوبی و اروپا خواستار تحکیم صلح در شبه جزیره کره شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

از وزارت خارجه کره جنوبی، 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی و 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در جریان این ارتباط تلفنی راه های گسترش مناسبات و همچنین مساعدت به پیشبرد و تحکیم صلح در شبه جزیره را مورد رایزنی قرار دادند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی خانم موگرینی در این تماس تلفنی از هر تلاشی در راستای جلوگیری از تشدید تنش ها و برقراری صلح دایمی در منطقه حمایت کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که دولت کره جنوبی و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی تلاش زیادی برای پیشبرد صلح در منطقه و کاهش تنش ها می کنند و این مورد پشتیبانی اروپاست.

وی همچنین گفت و گوهای کره شمالی و‌ آمریکا و برگزاری نشست های ذی ربط برای حل و فصل اختلافات و عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای را مهم توصیف کرد.

همزمان با این تحولات قرار است آمریکا و کره شمالی نشست های کاری خود را دنبال کرده و برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ و همچنین عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای و تضمین های امنیتی واشنگتن به پیونگ یانگ نیز گفت و گو کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان