//
کدخبر: ۸۹۴۸۷ //

نقش کلیدی سرویس جاسوسی کره جنوبی در نشست تاریخی با کره شمالی

یک خبرگزاری غربی به بررسی نقش کلیدی رئیس سرویس جاسوسی کره جنوبی در برگزاری نشست بین رهبران دو کره پرداخته است.

 نقش کلیدی سرویس جاسوسی کره جنوبی در نشست تاریخی با کره شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، حدود 18 سال پس از سفر "سوه هون" که در آن زمان یک مقام اطلاعاتی کره جنوبی بود، به کره شمالی برای متقاعد کردن کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی برای برگزاری یک دیدار بی سابقه در پایتخت این کشور در سال 2000 میلادی، او اکنون منتظر است تا کیم جونگ اون پسر رهبر سابق کره شمالی به وعده های روز جمعه خود برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره عمل کند. جمعه برای نخستین بار از زمان جنگ دو کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی، رهبر کره شمالی وارد خاک همسایه جنوبی شد.

کمتر از یک سال پس از آنکه مون جائه این در کره جنوبی به قدرت رسید، سوه هون را به عنوان رئیس سازمان جاسوسی منصوب کرد و گفت: او فرد مناسبی است تا روابط متشنج بین دو کره را احیا کند.

"سوه" سال گذشته پس از انتخاب به این سمت به خبرنگاران گفت: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره نشست بعدی بین دو کره اظهار نظر کنیم.

"سوه" پیش از این نیز شخصا در سال های 2000 و 2007 میلادی زمینه لازم برای برگزاری نشست بین مقام های ارشد دو کره را فراهم کرده بود. سوه 64 ساله به مدت دو سال در دهه 1990 میلادی در کره شمالی زندگی کرده است. وی در آن زمان در طرح مربوط به ساخت یک رآکتور هسته ای به عنوان بخشی از توافق بین المللی 1994 با هدف متوقف کردن برنامه های اتمی کره شمالی، مشارکت کرده بود.

کاخ ریاست جمهوری و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی حاضر به اظهار نظر درباره نقش "سوه" در این مذاکرات و نشست بین رهبران دو کره نشده اند.

در ماه مارس نیز او یکی از اعضای هیئت 10 نفره ای بود که به پیونگ یانگ سفر کرد و با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کردند. در آن نشست، رهبر کره شمالی نه تنها موافقت خود را برای دیدار با مون اعلام کرد بلکه ابراز علاقمندی کرد تا با دونالد ترامپ نیز گفتگو کند.

این نشست قرار است اواخر ماه می یا اوایل ژوئن برگزار شود. "سوه" بعدا مقدمات سفر مایک پامپئو مدیر سازمان سیا به پیونگ یانگ را فراهم کرد تا با رهبر کره شمالی دیدار کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۴۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان