//
کدخبر: ۹۰۹۳۵ //

کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بررسی می شود

رئیس جمهوری آمریکا در آستانه دیدار خود با رهبر کره شمالی، دستور داد کاهش نیروهای کشورش در کره جنوبی بررسی شود.

 کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بررسی می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع کشورش دستور داده است که گزینه های موجود برای کاهش شمار نیروهای این کشور در کره جنوبی را بررسی کند.

در حالی که توافق جاری میان آمریکا و کره جنوبی برای پرداخت هزینه نیروهای نظامی دو کشور به صورت برابر در سال جاری میلادی به پایان می رسد، دو کشور در حال مذاکره برای توافقی جدید هستند.

ترامپ گفته است که همه هزینه های این نیروها را کره جنوبی باید بپردازد چرا که این نیروها در واقع برای محافظت از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی در آنجا حضور دارند.

دستور جدید ترامپ برای کاهش تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی نگرانی ها را میان مقام های پنتاگون درباره تاثیر منفی این اقدام بر مذاکرات پیش رو واشنگتن با پیونگ یانگ افزایش داده است.

ترامپ قرار است ماه آینده میلادی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیرامون خلع سلاح هسته ای و توقف برنامه های هسته و موشکی این کشور دیدار کند.

کره شمالی در آستانه این ملاقات و در جهت کاهش تنش در شبه جزیره کره، همه آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف و سایت آزمایش های هسته ای خود را تعطیل کرد.

پیونگ یانگ همچنین3 تبعه بازداشتی آمریکا که در اردوگاه کار اجباری در کره شمالی بودند را روز گذشته به یک هتل منتقل کرد و به گفته رسانه ها قصد آزادی آن ها را دارد.

با وجود این اقدامات کره شمالی، مقام های آمریکایی گفتند که اقدام کاخ سفید برای کاهش نیروهایش در کره جنوبی به عنوان امتیازی برای پیونگ یانگ در مذاکرات پیش رو نیست، بلکه با توجه به پیمان صلح احتمالی میان دو کره، حضور این تعداد از نیروهای آمریکایی در کره جنوبی ضرورتی نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان