//
کدخبر: ۱۰۹۳۵۱ //

نگاهی به «حذف واژه نژاد از قانون اساسی فرانسه» در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی طی برنامه ای به بررسی مساله نژادپرستی و تلاش های اخیر فرانسه برای حذف واژه «نژاد» از قانون اساسی این کشور می پردازد.

نگاهی به «حذف واژه نژاد از قانون اساسی فرانسه» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این برنامه که از سری برنامه های «دقت دوچندان» (Doubling Down) است ضمن نگاهی به مقابله فرانسه با اقدامات نژادپرستی، به سابقه 70 ساله وجود واژه «نژاد» در قانون اساسی این کشور و تلاش های اخیر قانون گذاران در راستای حذف این واژه اشاره می شود.

این برنامه در ادامه ضمن جست و جوی پاسخ به این سوال که آیا واقعا می توان تنها با حذف یک واژه، با نژادپرستی مبارزه کرد، موافقت روسای جمهور فرانسه از جمله امانوئل مکرون و فرانسوا اولاند با حذف این واژه و مخالفت نیکولا سارکوزی با این اقدام و تاکید وی بر اینکه نمی توان با حذف واژه ای همچون نژادپرستی از روی کاغذ، آن را به کل ریشه کن کرد را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این برنامه همچنین ضمن تبادل نظر در مورد اهداف فرانسه از این تصمیم با در نظر گرفتن سابقه بد این کشور در مبارزه علیه اقدامات نژادپرستانه در قبال مسلمانان و سیاهپوستان، اقدامات مشابه در کشورهایی همچون آمریکا و بریتانیا را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

برنامه «دقت دوچندان» (Doubling Down) پنجشنبه 21 تیر ساعت 18:00 به مدت 25 دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان