//
کدخبر: ۱۰۸۵۱۸ //

نقدی بر «جنگ داخلی سودان» در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی به بررسی توافق میان «سالوا کی یر» رئیس جمهور سودان جنوبی و «ریک ماچار» معاون وی به اتمام جنگ داخلی و نقض این آتش بس می پردازد.

نقدی بر «جنگ داخلی سودان» در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) به تهیه کنندگی متیو ریچاردسون به انعقاد معاهده آتش بس میان رئیس جمهور سودان جنوبی و معاون وی به منظور پایان دادن به درگیری ها و توقف کشتار صدها سودانی در طی ده سال اخیر پرداخته می شود که اخیراً با کشته شدن 18 نفر در درگیری ها، دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده اند.

این برنامه ضمن بحث و گفت و گو پیرامون جنگ داخلی سودان و بی خانمانی میلیون ها نفر و کشته شدن هزاران سودانی در نتیجه این جنگ، وضعیت اقتصادی نامناسب و شرایط بحرانی مردم این کشور را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

در بخش دیگر این برنامه ضمن اشاره به مخالفت دولت سالوا کی یر با اضافه شده ریک ماچار به عنوان معاون رییس جمهور به دولت به عنوان آغازگر درگیری ها در سودان جنوبی، نشست اتحادیه اروپا برای ارایه راه حل مشخص برای رفع بحران در این کشور، تاثیر این درگیری ها بر فروش نفت سودان، نقش کشورهای منطقه و کشورهای عربی در این درگیری ها و دلایل شدت گرفتن این درگیری ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

«آفریقا امروز» با اجرای امینا تیلور، سه شنبه 19 تیر ساعت 05:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد، پنجشنبه ساعت 12:00 ، جمعه ساعت 10:00 و شنبه ساعت 18:00 پخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان