//
کدخبر: ۳۷۹۳۸۸ //
توسط بانک قرض الحسنه مهرایران درایلام انجام گرفت؛

پرداخت ۸۴۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایلام گفت: در استان ایلام ۸۴۳ فقره تسهیلات اشتعالزایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و ۳۶۵ فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۳۶۴میلیارد ریال طی یکسال پرداخت شده است

پرداخت ۸۴۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال

علی اصغر کائیدی درگفتگو با خبرنگار فرتاک نیوز در ایلام با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهرایران ازسال۸۶به عنوان نخستین وبزرگترین بانک قرض الحسنه کشورآغازبه کارکرده است افزود: تسهیلات ما تنها با صفر تا چهار درصد کارمزد پرداخت می‌شود که این کارمزد نیز صرف هزینه‌های بانک می‌شود؛ عملکرد ما در همه حوزه‌ها کاملا شفاف است و می‌توانیدبا استفاده از موبایل بانک از میزان تسهیلات، مدت بازپرداخت و میزان کارمزد تسهیلات خود مطلع شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از کاغذ در بانک مهر ایران تقریباً حذف شده و تنها مدارک کاغذی ، مدارک شغلی می باشد؛ امروز بانک مهر ایران دیگر بایگانی سنتی ندارد و با سامانه‌های الکترونیکی که دارد، حتی قراردادها و امضا برای دریافت تسهیلات نیز به صورت دیجیتالی اخذ می‌شود و از این طریق در صدد توسعه بانکداری سبز می باشد.

کائیدی با اشاره به اینکه این بانک در راستای رفع مشکلاتی که مردم برای گرفتن تسهیلات بانکی داشته‌اند اقدام کرده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آغاز شده بطوریکه ۸۴۳ فقره وام بدون ضامن با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در سطح استان از این طریق این بانک پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ایلام ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اطلاعات مشتریان جهت بهبود فرآیند و روند کار در سامانه ضمان ثبت شده و مشتریان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ تا میلیون تومان بر حسب میانگین حساب ، تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

کائیدی با اشاره به  اقدامات در حوزه اشتغال، محرومیت زدایی و ازدواج جوانان در سطح استان خاطر نشان کرد: در استان  ایلام  ۴۰۰۰فقره تسهیلات اشتعال بنیاد برکت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و ۳۶۵فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۳۶۴ میلیارد ریال  پرداخت 300فقره   وام فرزندآوری به مبلغ 115میلیارد ریال طی یکسال گذشته به مردم شریف استان ایلام پرداخت شده است

وی اضافه کرد: هر چقدر میزان مشارکت مردم در افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری افزایش یابد به همان میزان خدمات بانک برای افزایش رفاه حال مردم، افزایش ارزش افزوده برای زندگی مردم، میزان اشتغالزایی و صنایع خرد رشد خواهد داشت.

 مدیرعامل بانک مهرایلام اضافه کرد :با رشد ۷ برابری تسهیلات مربوط به کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان ایلام بگونه ای که تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۰مبلغ ۵۰میلیارد ریال بوده که این مبلغ در سال ۱۴۰۱به ۳۴۰میلیارد ریال افزایش یافته است 

 مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درایلام بیان داشت: این بانک در سال گذشته تعهدات خود را از طریق تسهیلات تبصره ۱۶، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وام ازدواج و در چند ماه اخیر وام فرزندآوری پرداخت کرده است.

کائیدی خاطر نشان کرد:  طرحی از ابتدای دولت سیزدهم در این بانک کلید خورده است که در راستای اجرای این طرح مشتریانی که دارای سهام از سازمان بورس بوده می‌توانند برای حفظ منافع و سهام خود ، آن را به قیمت ارزان نفروشند و جهت ضمانت تسهیلات دریافتی از بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده نمایند.

 وی با اشاره به پرداخت 3779 فقره وام کالاکارت به ارزش 369 میلیارد ریال به مردم ایلام گفت:کالا کارت با افزایش قدرت خرید مردم به فروش اجناس داخلی و رونق تولید کمک می‌کند که مردم برای می‌توانند تنها با تشکیل پرونده بدون داشتن سپرده و یا معدل خاص برای دریافت کالا کارت اقدام کنند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از لحاظ مدت بازپرداخت اقساط ، انواع مختلفی کالا کارت دارد که مردم می‌توانند بر حسب توان مالی خود در بازپرداخت، کالا کارت مناسب خود را انتخاب کنند و حتی با استفاده از امتیاز کارکرد حساب یا قراردادن ودیعه می‌توان مدت بازپرداخت کالا کارت را طولانی‌تر کرد.

کائیدی  گفت:پرداخت تسهیلات تکلیفی ابلاغی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان ایلام ۶۳۰ درصد رشد داشته است 

وی در پایان  گفت : از سال قبل و بر اساس تصمیم هیئت مدیره محترم بانک ، جرائم تاخیر تادیه دریافتی از اقساط عقب افتاده وام ها ، برای کمک به کارهای عام المنفعه اختصاص می یابد 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان