//
کدخبر: ۳۵۲۲۶۵ //

دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه تلخ گروگانگیری را شناسایی و معرفی کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از دادستان ایلام خواست عوامل پشت پرده حادثه تلخ گروگانگیری را شناسایی و معرفی و موضوع بررسی شود

دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه تلخ گروگانگیری را شناسایی و معرفی کند

به گزارش فرتاک نیوز، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران ایلامی در مصلی ایلام اظهار داشت: حادثه گروگانگیری برای همه شهروندان و کسانیکه اطلاع پیدا کردند، تلخ و تاسف آور بود.

وی افزود: جنایتی که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و استانی را عزادار و پیامد منفی آن در جامعه باقی ماند.

خطیب جمعه ایلام به خانواده مقتولین تسلیت و آرزوی سلامتی برای مجروحین کرد و یادآور شد: کارمندی که برای به دست آوردن لقمه نان حلال این گونه در محل کار جانش را از دست بدهد طبیعتاً دردناک است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: اسلام برای حفظ جان مسلمانان ارزش و اهمیت قائل است و بالاترین عذاب از سوی خداوند بر اساس سوره احزاب برای کسی است که افراد بی گناه را بکشد و در این آیه آمده است؛ اگر کسی انسان بی‌گناهی بکشد مانند این است همه انسانها را کشته است.

وی افزود: در سوره نساء آمده است، اگر کسی انسان بی گناهی را بکشد پاداش او جهنم است و همیشه در جهنم می ماند و مورد غضب خداوند است و خداوند او را لعنت می کند و عذاب بزرگی برای او در نظر دارد.

امام جمعه ایلام گفت: خودکشی و دگرکشی سخت ترین عذاب الهی را در پیش دارد.

وی افزود: نفس اماره و شیطان وسوسه می کند ، ولی باید در برابر این وسوسه ها مقاومت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: رسانه ها و نخبگانی که در بحث کاهش تاب آوری تلاش می کنند بایدبحث معنویت و ایمان به مبدا و معاد را هم مورد تاکید قرار دهند.

وی افزود: اینکه رسانه به مسایل ورود می کنند، خوب است اما باید مواظب باشند آدرس اشتباهی بعضی وقت ها ندهند.

وی تاکید کرد: کسی که ایمان به قیامت داشته باشد، جان بی گناهی را نمی گیرد، جز جنون آنی هیچ‌کس سرنوشت خود را چنین بد رقم نمی زند.

خطیب جمعه ایلام گفت: بر اساس بررسی ها در مورد خودکشی مشخص شده که مشکل اقتصادی وجود نداشته و بسیاری از افراد در بین اقشار مرفه بوده و فقر و محرومیت کمتر دخیل در آسیب خودکشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: این اتفاق به دلیل مشکل امنیتی و سیاسی نبود و نیاز است جامعه شناسان و روانشناسان به بررسی چرایی ماجرا بپردازند.

 

وی افزود: کسی مورد ظلم قرار گرفته باید همان شخص ظالم مورد سرزنش قرار گیرد خانم هایی که آنجا بودند چه گناهی کرده بودند که اینگونه به قتل رسیده اند.

امام جمعه ایلام، از حضور دلسوزانه و به موقع نیروی انتظامی تشکر کرد و نقش مسئولین و پیگیری کار افراد مجروح و عیادت از آنها را قابل تقدیر برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای افراد متوفی غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل از خداوند خواهانم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه اظهار داشت: از برنامه زندگی پس از زندگی که در صدا و سیما پخش شد، از کارگردان و سایر افراد تجربه گر تقدیر و تشکر می کنم و توصیه می کنم در سیمای استان منتشر شود.

وی افزود: به خواهران و برادرانی که وسوسه می شوند خودکشی کنند توصیه می کنم که این قبیل برنامه ها را ببینند، زندگی ما پس از مرگ آغاز می شود انسان برای فرار از مشکلات نباید خود را در چاه بیندازد.

خطیب جمعه ایلام گفت: در یک نظر سنجی از ۶۱ هزار نفر، مشخص شد که هفت هزار و ۳۴۰ نفر یعنی ۱۲ درصد تصمیم به خودکشی داشتند که با دیدن برنامه منصرف شدند، کسانی که تجربه تلخ پس از مرگ گذراند توسط رسانه ها به مردم معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: یکی از عوامل اقتصادی عقب ماندگی جامعه سو تدبیر است زیرا اگر فرد یا جامعه ای فقیر باشد با تدبیر می تواند خود را نجات دهد.

وی افزود: به نظریه کارشناسان پرداخت یارانه در مرحله تولید و توزیع موجب فساد است و بر اساس آمار ۷۵ درصد یارانه که برای کالاهای اساسی پرداخت می شد، در جیب افراد خاص رفته و ۳۰ الی ۲۵ درصد به جیب مردم رفته است.

وی ادامه داد: روسای جمهور دوره های قبل به تغییر شیوه یارانه اتفاق نظر داشتند اما هیچ کدام جرات چنین اصلاح نداشتن یا نخواستن یا نتوانستنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: رییس جمهور فعلی تصمیم گرفتند این کار انجام دهند تا کمکی برای مردم باشد و اکنون

رانت خوارها و دلال ها هجمه سنگین برای عوام فریبی 

توده آسیب پذیر که می خواهند به آنها خدمت شود راه انداخته اند و می خواهند مردم را در مقابل اجرای طرح قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اجرای طرح حمایت کردند و از مردم و مسئولین خواستند طرح اجرا شود.

وی افزود: این قدم اول است که یارانه پرداخت می شود و بیشترین سود به جیب افراد خاص می رود و این اصلاحات باید انجام شود.

خطیب جمعه ایلام گفت: مسئولان توجه داشته باشند که با اصلاح قیمت چهار قلم کالا، سایر کالاها نباید گران شود پس باید برای کنترل بازار نظارت بیشتری داشته باشند تا امنیت روانی و اقتصادی جامعه به هم نریزد.

وی تاکید کرد: ساماندهی اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم شدنی است و امیدواریم آن روز بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی و فتح خرمشهر گفت: در آستانه فتح خرمشهر هستیم، این پیروزی نشان داد که می توان با همدلی و اتحاد رزمندگان و مردم در بیت المقدس به هجوم ۱۳ کشور توانستند موفق شوند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در چهاردم خرداد اشاره کرد و گفت: درود می فرستم به همه شهدا و روحانیت که کارشان رزم نبوده اما در زمان نیاز در جبهه شرکت کردند و در کنار رزمندگان از انقلاب دفاع کردند و به شهادت رسیدند

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان