//
کدخبر: ۳۴۸۹۹۸ //

اختصاص مسکن و تسهیلات کم بهره به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان ازابلاغ دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده‌های دارای چند فرزند به بانک‌های استان خبرداد

اختصاص مسکن و تسهیلات کم بهره به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

به گزارش فرتاک نیوز؛ طالب یاسمی بااعلام این خبر گفت:بر اساس نامه مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی و به منظور حمایت از فرزندآوری، دستورالعمل وام قرض الحسنه از محل بند الف تبصره۱۶ قانون بودجه کل کشور به بانک ها اعلام شده است.

وی با اشاره به ثبت نام متقاضیان دریافت وام فرزندآوری در سامانه بانک مرکزی گفت:بانک ها باید بر اساس اعتبار سنجی متقاضیان و با اخذ سفته و یک نفر ضامن معتبر نسبت به اعطای وام قرض الحسنه اقدام کنند.

یاسمی گفت:متقاضیان وام قرض الحسنه فرزند آوری باید دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و بر اساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنها اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد بوده  و در داخل ایران  متولد شده باشند تعلق خواهد گرفت.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان شیوه دریافت وام را به شرح ذیل اعلام کرد:

  • برای فرزندان اول مبلغ ۲۰۰میلیون ریال با بازپرداخت ۳ساله
  • -برای فرزندان دوم مبلغ۴۰۰میلیون ریال با بازپرداخت ۴ساله
  • برای تولد فرزند سوم مبلغ ۶۰۰میلیون ریال با بازپرداخت۵ساله
  • برای تولد فرزند چهارم مبلغ ۸۰۰میلیون ریال با بازپرداخت ۶ ساله 
  • برای فرزندان پنجم و بالاتر مبلغ یک میلیارد ریال با باز پرداخت ۷ساله 

همچنین آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند: دریافت امتیازات قانون جوانی جمعیت مشروط به این است که نرخ باروری شهرستان زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد ،مبنای اجرای قانون هم ، زمان ابلاغ یعنی ۲۴ آبان ۱۴۰۰ است و اگر کسی فرزندش ۲۳ آبان هم متولد شده باشد مشمول این طرح نمی شود.

بر اساس دستورالعمل صادره گفته می شود در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به افراد مشمول ۲۰۰ متر زمین داده می شود و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر مشمولان می توانند در شهر‌های اطراف به انتخاب خودشان یک خانه یا ۲۰۰ متر زمین را انتخاب کنند

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۹۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان