//
کدخبر: ۳۲۳۴۳۰ //

جمع آوری ۵۸ میلیارد ریال زکات در ایلام

مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: ۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات واجب و مستحب در پنج ماهه نخست سال‌جاری در این استان جمع آوری شد

به گزارش فرتاک نیوز؛قنبر موسی نژاد در نشست شورای زکات ایلام با اشاره به اینکه زکات واجب در ۲ بخش زکات فطریه و زکات غلات توسط مردم، موسسات خیریه و دستگاه‌ها پرداخت شده است افزود: از مجموع زکات واجب جمع آوری شده در استان، ۲۸ میلیارد ریال به زکات فطریه و ۱۹ میلیارد ریال به زکات غلات اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث زکات مستحب، در ۲ بخش انعام چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و در بخش پروژه‌ها که اعتبار آن به احداث مساجد و حسینیه‌ها اختصاص دارد بیش از ۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام یادآور شد: از مجموع زکات پرداخت شده در پنج ماهه نخست امسال ۶۲ درصد سهم روستاییان و ۳۸ درصد نیز سهم مناطق شهری است که این آمار نشانگر این است که در مناطق روستایی بیش از مناطق شهری به مسایل دینی، شرعی و تبلیغات زکات توجه شده است.

موسی نژاد با اشاره به عملکرد شهرستان‌ها در بحث رشد زکات عنوان کرد: شهرستان‌های ملکشاهی با ۱۷۴ درصد، آبدانان با ۶۰ درصد و بدره نیز با ۴۰ درصد به ترتیب بیشترین رشد در بین ۱۱ شهرستان‌های استان در مقایسه با سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه همچنین منطقه شهری یک ایلام، شهرستان دهلران و بخش زرین آباد به ترتیب ۲۶ درصد، سه درصد و یک درصد سیر نزولی زکات را داشتند اضافه کرد:  ۵۷ درصد جمعیت شهرستان آبدانان و ۵۰ درصد مردم سیروان در پنج ماهه نخست سال‌جاری زکات پرداخت کردند.

وی تهیه جهیزیه کامل برای ۶ نوعروس،پرداخت هزینه درمان ۷۵۰ نفر نیازمند و مددجو، احداث ۳۶ واحد مسکونی مددجویان، کمک هزینه تحصیلی هفت میلیارد ریالی به دانش آموز و دانشجویان، کمک به زندانیان، کمک هزینه معیشت به چهارهزار و ۵۰۰ نفر، کمک موردی به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و ۳۲ طرح اشتغالزایی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که از محل پرداخت استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری انجام شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان