//
کدخبر: ۲۸۶۷۴۰ //
جوانترین فرمانده کشور مطرح کرد؛

حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر به منظور کمک رسانی در قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) جذب شده اند

مجموعه قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) در سال 97 با لبیک به فرموده های مقام معظم رهبری با هدف کمک به نیازمندان فعالیت خود را در مناطق محروم و مرزی استان ایلام و شهرستان دهلران بخش موسیان آغاز کرد.

حدود چهار هزار و 500 نفر به منظور کمک رسانی در قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) جذب شده اند

به گزارش فرتاک نیوز ایلام :مهرشاد سهیلی  در خصوص معرفی قرارگاه حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: مجموعه قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) در سال 97 با لبیک به فرموده های مقام معظم رهبری با هدف کمک به نیازمندان فعالیت خود را در مناطق محروم و مرزی استان ایلام و شهرستان دهلران بخش موسیان آغاز کرد.

وی با اشاره به این که این شهرستان نیازمند به کمک های زیادی است بیان کرد: شهر موسیان در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم نظام کرده و مردم بارها آواره شدند.

سهیلی ادامه داد: وقتی اوضاع شهر و استان را دیدیم بر خودمان واجب دانستیم با همت دانش آموزان مدرسه کمکی به مناطق داشته باشیم تا بتوانیم گوشه ای از نیازهای شهرمان را برآورده کنیم.

وی گفت: موسسه فرهنگی در دهه کرامت همزمان با میلاد فاطمه معصومه و حضرت رضا برگزار شد؛ که در این مراسم معاون سیاسی وقت فرماندار شهرستان برای بازدید موسسه آمده بودند و دستور تشکیل موسسه فرهنگی و مذهبی دادند.

وی با اشاره به این که در آن زمان اقدامات ثبت موسسه را انجام دادیم اظهار کرد: در ادامه فعالیت این موسسه فرهنگی و مذهبی حلقه های صالحین تشکیل شد و در ماه مبارک رمضان فعالیت های خیرخواهانه ای انجام دادیم که خوشبختانه بازتاب این فعالیت ها تا سطح کلان استانی انتشار یافت.

این فرمانده جوان کشور ضمن بیان اینکه استان ایلام یکی از استان های نفت خیز کشور بوده و دارای ظرفیت های بالایی برای توسعه است افزود: پس از این اقدامات خداپسندانه در موسسه فرهنگی و مذهبی مورد دعوت مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شبیری زنجانی قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در این دیدارها از سنگ اندازی مسئولین در کارهایمان گله کردم اما در جواب شنیدیم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما را به سمت محکم تر جلو بردن کارهایمان هدایت می کنند.

وی تصریح کرد: بعد از شنیدن فرمایشات مراجع تقلید پایبندتر از همیشه وارد کار شدیم و اقداماتمان را با قوت بیشتری پیگیر شدیم. 

وی یادآور شد: اقدامات کمک رسانی به نیازمندان در شهرستان خود را ادامه دادیم تا این که جشنواره آتش به اختیار راه اندازی شد و در قالب آن در نظر داشتیم یک کار فرهنگی انجام دهیم.

سهیلی گفت: نخستین برگزیده و جوان ترین برگزیده این جشنواره در سطح ملی موسسه ما بود و همچنین در گام دوم جشنواره نیز حضور یافتیم که در آن زمان سردار یزدی فرماندار سپاه محمد رسول الله فرمودند که قرارگاه فرهنگی و مذهبی را در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان تشکیل دهید.

این نوجوان موفق در ادامه بیان کرد: ما در قرارگاه جهادی حضرت مهدی (عج) توانسته ایم هزار و 500 نفر به طور مستقیم و سه هزار نفر را به طور غیر مستقیم برای حمایت و کار افتخاری با اقدامات جهادی جذب کنیم.

وی همچنان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: ما در این قرارگاه از نیروهای روحانیون، بسیجیان و گروه های جهادی به نحو احسنت کمک می گیریم.

سهیلی در خصوص معنای آتش به اختیار اظهار داشت: من زمانی که در سن یازده سالگی در شهرستان موسیان زندی می کردم اصلا معنی آتش به اختیار را نمی دانستم و از روحانیون مسجد و مسئولین متوجه شدم.

وی افزود: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است؛ حضرت آقا در دیدار دانشجویان فرمودند جوانان به صورت خودجوش اقدام کنند و آتش به اختیار باشند؛ خیلی از رسانه های بیگانه حرف ایشان را به این صورت منتشر کردند که به بسیجیان گفته شده آتش به اختیار اقدام کنند در صورتی که حضرت آقا در تکمیل صحبت هایشان بیش از هفت مرتبه فرمودند که آتش به اختیار به معنای بی قانونی نیست بلکه به معنای کار فرهنگی و تمیز می باشد

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان