//
کدخبر: ۲۶۷۵۲۰ //
معاون ریس جمهور؛

توسعه اشتغال روستایی سبب مهاجرت معکوس شده است

معاون مناطق محروم ریاست جمهوری ؛اشتغال، پایه و اساس توسعه روستایی است و روستاییان با تولید و اشتغال عجین هستند و تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می تواند بیکاری روستائیان را کاهش دهد

توسعه اشتغال روستایی سبب مهاجرت معکوس شده است

به گزارش فرتاک نیوز ایلام ؛دکتر محمد امید معاون مناطق محروم ریاست جمهوری که به دعوت استاندار ایلام به ایلام سفر کرده بود عصر امروز جمعه 6 تیرماه در حاشیه بازدید از زیرساخت پروژه های مختلف روستایی شهرستان بدره استان ایلام با اشاره به این مهم که با تزریق اعتبار و توسعه اشتغال روستایی نرخ مهاجرت معکوس در روستاها دیده می‌شود، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته در روستاهای کشور کارهای بزرگی را در زمینه زیرساخت ها انجام داده است که براساس آمارهایی که امروز در دست است شرایط روستاهای کشور با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه اعتقاد دولت بر این است که علاوه بر زیرساخت های روستاها باید به زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها توجه شود، افزود: در امتداد مسیری که برای توسعه روستاها در حال انجام است برنامه اصلی معاونت توسعه روستایی، توسعه روستاها با کمک مردم محلی است یعنی استفاده از صندوق های خرد کارآفرینی بسیار مورد تاکید معاونت توسعه روستایی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: اشتغال، پایه و اساس توسعه روستایی است و روستاییان با تولید و اشتغال عجین هستند و تخصیص و جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی می تواند بیکاری روستائیان را کاهش دهد.

امید اضافه کرد: اگر طرح اشتغال روستایی به خوبی اجرا شود انتظار می رود مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت روستائیان از حاشیه شهرها به روستاها رخ دهد و آمارهای اولیه از اجرای طرح اشتغال روستایی هم نشان می دهد که مهاجرت معکوس شکل گرفته و وضعیت جمعیتی روستاها در کشور بهتر از گذشته شده است.

وی هدف از سفر به ایلام را توجه به زیرساخت های این استان بیان کرد و گفت: با بررسی اجمالی در ارتباط با زیرساخت هایی که در روستاهای استان مود نیاز است موارد مختلف در این خصوص مورد توجه قرار می گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: در کنار این کار، اقدام های خوبی در استان ایلام در قالب طرح های اشتغالزایی روستایی در ۲ سال گذشته انجام شده است، علاوه بر زیرساخت ها، بحث اشتغالزایی روستایی و شهرهای کوچک در دستور کار قرار دارد که باید بررسی های لازم در این خصوص در استان انجام شود.

دکتر امید با تاکید بر این مطلب که در دیدارهای اخیر ببا استاندار ایلام ضرورت سفر به استان ایجاد شد یادآور شد: در ملاقات اخیر با استاندار ایلام در تهران به این نتایج رسیدیم که ظرفیت های خاصی در حوزه های مختلف چون کشاورزی، فناوری محصولات، گردشگری، و صنعت وجود دارد، مقرر شد این ظرفیت ها مورد بررسی قرار گیرد و تلاش ما این است که از محل منابع مرکزی با تخصیص اعتبار در سال جهش تولید شاهد اتفافات خوبی در استان در زمینه اشتغالزایی جوانان باشیم.

وی با اشاره به طرح های خاصی چون پرورش ماهی در قفس در سد سیمره شهرستان بدره گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش وجود دارد، در حال حاضر و بنا به گفته مسوولان استانی چهار هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت تولید ماهی در این منطقه است که در این خصوص  تلاش ما این است با ارائه تسهیلات ارزان قیمت ۶.۴ درصدی به متقاضیان واحدهای کوچک تولید در این بخش ظرفیت تولید و اشتغالزایی در این حوزه را میزان قابل ملاحضه ای افزایش دهیم.

وی در خصوص دیگر پروژه های روستایی شهرستان بدره نیز افزود: پروژه پمپاژ مجتمع آبرسانی تلخاب دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که در این خصوص کمک خواهیم کرد تا از محل منابع مرکز و کمک منابع استانی این مجتمع به همراه مجتمع آبرسانی ولی عصر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر افزایش خدمات رفاهی و امکانات گفت: همه پروژه های روستایی به نوعی مکمل یکدیگر هستند، در روستاهای شهرستان بدره ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در حوزه سد سیمره وجود دارد که باید هرچه بیشتر از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی بهره برد.

حضور در نشست کارگروه فرش ایلام، قرارگاه سازندگی هلیلان و شورای برنامه ریزی استان ایلام از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به ایلام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان