//
کدخبر: ۱۷۰۹۴۰ //

قرض‌الحسنه‌ای که (مهر) ندارد/ استاندار ایلام با مدیریت‌های موروثی برخورد کند

مدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ایلام از بدو تاسیس تاکنون و در دولت‌های گذشته منصوب شده و همچنان حکمرانی می‌کند و انگار قطع‌الرجال استان را فرا گرفته است.

قرض‌الحسنه‌ای که  (مهر) ندارد/  استاندار ایلام با مدیریت‌های موروثی برخورد کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سال‌های سال است که مردم استان ایلام با مشکلات عدیده‌ای برای اخذ تسهیلات برای براورده کردن حوایج اولیه معیشت مواجه هستند و بسیاری از بانک‌ها با بروکراسی‌های اداری پیچیده امکان استفاده از تسهیلات را به عموم مردم فراهم نکرده و در این راه مشکل آفرینی می‌کنند.

یکی از موسسات مالی که به تنهایی نام “مهر” را یدک می‌کشد و در عمل با بی‌مهری با مردم برخورد می‌کند و به جای رفع مشکلات مردم با وضع قوانین سخت امکان بهره‌مندی از تسهیلات را برای مردم دشوار کرده است و امکان شنیدن صدای مردم به مسئولان بالا دستی این بانک نیز فراهم نیست.

یکی از متقاضیان اخذ وام قرض‌الحسنه در این باره می‌گوید: بارها با مراجعه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش کرده‌ام برای رفع مشکلاتم تسهیلاتی دریافت کنم اما هر بار با مقررات سخت و دست و پاگیری مواجه شده که توان گرفتن وام را از بنده سلب کرده است.

او افزود: نکته قابل تامل در این قرض‌الحسنه این است که باید مبلغی را به عنوان سهم مشتری ماه‌ها در بانک سپرده‌گذاری شود که بعد از مدتی بتوان از تسهیلات استفاده کرد.خب سوال من از مسئولان ایجاد کننده و متولیان این بانک این است که اگر من پولی داشته باشم چرا به دنبال اخذ وام به این بانک و آن بانک مراجعه کنم.

این شهرون ایلامی ادامه داد: این رویه برازنده بانک‌هایی که نام قرض‌الحسنه را یدک می‌کشند نیست و امیدوارم مسئولان ارشد متولی صدای مرا شنیده و به مشکلات مردم بیش از گذشته رسیدگی کنند تا همه مردم بتوانند از این مزیت‌ها بهره‌مند شوند.

یکی دیگر از مشتریان بانک‌ها در ایلام گفت: برای اخذ تسهیلات بانکی به یکی از موسسات مالی که نام “مهر ” را با خود یدک می‌کشد و در عمل به مردم بی مهری می‌کند مراجعه کرده و تقاضای تسهیلات کردم که با بی‌توجهی مسئولان شعبه مواجه شدم. برای پیگیری ماجرا به مدیریت امور شعب در خیابان فردوسی مراجعه کردم که تاکنون هیچگاه نتوانستم مدیر را ملاقات کنم.

او افزود: از کارکنان این موسسه مالی شنیدم که مدیر این بانک از بدو تاسیس تاکنون و در دولت‌های گذشته منصوب شده و همچنان حکمرانی می‌کند، سوالی که برای من ایجاد شد این بود که مگر قطع‌الرجال استان را فرا گرفته که شخصی در دو دولت متفاوت مدیر باشد.

این شهروند ادامه داد: به نظرم رسید شاید نظارت خاصی بر این موسسات مالی و … وجود ندارد که هرجور که بخواهند با مردم رفتار می‌کنند از اینرو از مسئولان ارشد استان از جمله استاندار ایلام و … می‌خواهم بر نحوه مدیریت برخی از مدیرانی که سال‌های متمادی در راس یک مجموعه قرار دارند نظارت بیشتری داشته باشند تا خدایی ناخواسته حقی از کسی ضایع نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان