//
کدخبر: ۱۶۱۹۵۹ //
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام:

بناهای تاریخی دره شهر مرمت شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: پنج بنای تاریخی شهرستان دره شهر که نیاز به مرمت اضطراری داشتند با هزینه پنج میلیارد ریال بهسازی و مرمت شدند.

بناهای تاریخی دره شهر مرمت شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت:  مرمت و احیای آثار تاریخی شهرستان دره شهر شامل قلعه پوراشرف، شیخ مکان، پل گاومیشان، شهرتاریخی سیمره و موزه باستان‌شناسی دره شهر در سال‌جاری انجام شده است.
به گفته وی، دره شهر دارای 400 اثر تاریخی است که 140 مورد آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: بازسازی و مرمت این آثار علاوه بر حفظ و حراست از هویت فرهنگی و تاریخی یکی از عوامل جذب گردشگران است.
شنبه‌زاده ادامه داد: دره شهر قطب بناهای تاریخی ایلام است که سبب جذب گردشگران خارجی بسیاری شده است، وشهر تاریخی سیمره واقع در این شهرستان به عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی استان ایلام شناخته شده است.
شنبه‌زاده ادامه داد: بخش هلیلان شهرستان چرداول، قلعه و حمام پوراشرف واقع در شهرستان دره شهر و قلعه کنجانچم واقع در 15 کیلومتری شهرستان مهران به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
او افزود: این بناهای تاریخی برای ایجاد اقامتگاه های سنتی، واحدهای پذیرایی و رفاهی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شوند.
گفتنی است که وجود شهرهای تاریخی، قلع‌ها، تپه‌های باستانی، سنگ نوشته‌ها، کاخ‌ها، آتشکده‌ها و تنگه‌های تاریخی در استان ایلام از تاریخ و تمدن دیرپای این سرزمین حکایت می‌کند که استان ایلام بخشی از تمدن عیلام باستان بوده که در هزاره سوم پیش از میلاد بوجود آمده است.
 استان ایلام یک‌هزار و 500 اثر تاریخی دارد که بیش از 750 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان دره شهر دارای 545 اثر تاریخی و طبیعی است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان