//
کدخبر: ۱۴۵۷۵۳ //
نماینده ایلام:

پنجمین کنسولگری عراق در استان ایلام دایر شود

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترکی که به اتفاق رییس مجلس با رییس جمهور عراق و هیئت همراه داشت، بر ایجاد و استقرار پنجمین کنسولگری عراق در استان ایلام تأکید کرد.

پنجمین کنسولگری عراق در استان ایلام دایر شود
به گزارش فرتاک نیوز،

در نشست مشترک امروز دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، برهم صالح رئیس جمهور عراق، مسجدی سفیر ایران در عراق و دکتر سلام امینی نماینده ایلام در مجلس، مسائلی مانند گسترش مناسبات فی‌مابین، مسائل بین‌المللی، نقش جدیدعراق در معادلات بین‌المللی، مسائل جهان اسلام، راه‌پیمایی اربعین، تروریسم و داعش، همکاری دوجانبه در موضوعات اقتصادی، ریل و راه‌آهن، مسائل زیست‌محیطی، گردوخاک، موضوع آب و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

سلام امینی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست مشترک گفت: با اشاره به تردد ۶۳درصدی زایرین از استان ایلام وشهرمهران، خواهان دایرشدن کنسولگری عراق در ایلام شد وی از رئیس جمهور عراق خواست تا نسبت به احداث اتوبان مهران - نجف به صورت ویژه اهتمام داشته باشد.

برهم صالح با استقبال از خواسته نماینده ایلام ضمن تأیید و دادن قول مساعد در تسریع و عملیاتی ساختن پروژه مذکور، گفت: امیدوارم خودم روزی در این اتوبان رانندگی کنم.

امینی در راستای مشکلات زوار ایرانی با آقایان ذوالفقار یاسری مسئول سفارت عراق در ایران و مسجدی سفیر ایران در بغداد برای استقرار کنسولگری عراق در ایلام مذاکراتی جدی انجام داد و گفت: جمهوری اسلامی پنج کنسولگری در عراق دایر کرده است اما عراق با چهار کنسولگری در ایران فعالیت دارد که قادر به انجام کیفی حجم وسیع امور مسافران و زائران عتبات عالیات بویژه در استان ایلام نیست.

وی افزود: برای حل این مشکل و با توجه به اهمیت مرز مهران بر استقرار عاجل کنسولگری عراق در ایلام تأکید داریم.

سفرای عراق و ایران برای تحقق این خواسته نماینده ایلام، ضمن قول مساعد پیگیری این مسئله، خواهان مکاتبه استاندار ایلام در این راستا با وزارت امور خارجه شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان