//
کدخبر: ۱۱۶۵۷۸ //
عضو هیات رییسه مجلس:

حضور روحانی در مجلس فرصتی برای بیان ناگفته ها است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حضور رییس جمهوری در خانه ملت را فرصتی برای بیان ناگفته ها دانست که به ملت ایران کمک می کند تا در جریان شرایط دولت دوازدهم قرار بگیرند.

حضور روحانی در مجلس فرصتی برای بیان ناگفته ها است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در فرصت مقرر برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس خواهد آمد.

وی در این نامه تاکید کرد: البته این امر می تواند فرصت خوبی باشد تا برخی حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو کنم که آنها صاحب واقعی کشور هستند.

محمد علی وکیلی در این باره اظهارداشت: سهم دولت روحانی در چرایی وضع موجود کمتر از 10 درصد است اما این سهم در ناکامی نسبت به برون بُرد کشور از این وضعیت بالای 50 درصد است بنابراین رییس جمهوری با حضور در مجلس می تواند سهم دیگران را در چرایی وضع موجود تشریح کند.

وی افزود: روحانی می تواند به مردم توضیح دهد که چرا نتوانست از میوه برجام بهره برداری کند به نحوی که هزینه خروج آمریکا از توافق هسته ای را بالا ببرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: رییس جمهوری می تواند سهم دولت در اقتصاد ملی، میزان تراکنش اقتصاد ملی و حوزه اختیار – مسئولیت خود در سیاست خارجی و داخلی و اقتصادی داخلی را برای مردم بیان کند؛ این امر کمک می کند تا ملت ایران در جریان شرایط دولت قرار گیرد.

وکیلی با بیان این که دست رییس جمهوری در انتخاب همکاران خود باز بوده است، تاکید کرد: البته ما خواستار پاسخ روشن وی درباره این انتخاب ها هستیم.

وی یادآور شد: حضور روحانی در مجلس فرصتی طلایی است تا با زبان صداقت سخن بگوید و نسبت به مواردی که دولت دخالتی در آن ندارد، صراحت کلام داشته باشد.

 تقاضای سوال از رییس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۵۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان